תיקון לחוק

בתי כנסת שגם לומדים בהם תורה יזכו לפטור ארנונה

ועדת הכספים אישרה: בתי כנסת המשמשים גם ללימוד תורה או שממוקמים בתוך מבנים של בתי מדרש יהיו פטורים מארנונה גפני: "מהלך משלים לחוק הקודם" (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: וועדת הכספים )

ועדת הכספים אישרה הבוקר (ד') לקריאה שנייה ושלישית, הצעת חוק שנועדה לתת פטור מארנונה גם לבתי כנסת או בתי תפילה הממוקמים בתוך מוסדות לימוד כגון בתי מדרש ושמתקיימים בהם מעבר לתפילות גם לימודי תורה .

מטרת ההצעה הינה לתקן את הלקונה הקיימת בחוק משנת 2012 שיזם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) והפוטר בתי כנסת ובתי תפילה בכלל, גם של דתות אחרות, מתשלומי ארנונה. זאת לאחר שהתעוררו מקרים בהם בתי כנסת שהתקיימו בהם מעבר לתפילות גם לימודי תורה או בתי כנסת שבתוך בתי מדרש, נדרשו לשלם ארנונה ע"י רשויות מקומיות, אף אם ארנונה מופחתת.

את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת יואב בן צור (ש"ס) ומנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה). הצעת החוק אושרה פה-אחד ותועלה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת בימים הקרובים.

בעקבות חילוקי דעות בין ועדת הכספים לבין אנשי עיריית ירושלים לגבי נוסח החוק, עקב חששם של אלו האחרונים מהרחבת יתר של הפטור על מבנים או חלקי מבנים רבים שעד היום לא נהנו מהפטור, הובהר במהלך הדיונים ואף תוקן נוסח החוק, כך שיהיה ברור שהפטור יחול רק על מבנים המשמשים דרך קבע כבתי כנסת, שיש בהם ארון קודש קבוע ומתקיימות בהם תפילות דרך קבע. הפטור לא יחול על חדרי לימוד שמעת לעת מתקיימים בהם מניינים לתפילה.

עוד במהלך הדיונים עלתה השאלה כיצד הדבר ישפיע על עיריית ירושלים ורשויות מקומיות אחרות מבחינה תקציבית והתברר, כי אין מדובר בשינוי מהותי בהיבט זה ביחס לחוק המקורי מ- 2012 וכי ממילא רובם המוחלט של בתי הכנסת ובתי תפילה אחרים כבר מקבלים את הפטור. החוק הנוכחי רק מתקן לקונה ומונע מצבים בהם התעוררו ספקות האם יינתן פטור מלא או הנחנה בארנונה בלבד, עקב העובדה שבבתי כנסת מסוימים מתקיימים גם לימודי תורה מעבר לשעות התפילה.

יו"ר הוועדה גפני סיכם את הדיון ואמר, ש"נוסח הצעת החוק שעליו אנחנו מצביעים מונע אי בהירויות, מה נכלל בחוק ומה לא ומפיג את כל החששות. גם תקציבית מדובר בסה"כ במספר לא גדול של בתי כנסת שיתווספו לפטור המלא וממילא כבר מקבלים הנחות בארנונה, כך שאין מדובר באובדן הכנסות גדול לעיריית ירושלים או לכל רשות מקומית אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר