"הכול רקוב מהשורש"

הרב שאול אלקריב מאשים: "אפליית הבנות מגיעה מהרבנים והעסקנים" • צפו

הרב שאול אלקריב מגבעת שמואל תוקף את נושא האפליה בסמינרים ואת רבנים שחיים חיי פאר ומתייחס גם לשמועות שקשרו אותו לאלימות מול ראש העירייה • צפו בראיון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כתב כיכר השבת בחדרו של הרב אלקריב (צילום: כיכר השבת)

מוצאי שבת, ביתו של הרב שאול אלקריב - שעלה לאחרונה לכותרות, מתחיל להתמלא באנשים, בעיקר צעירים וצעירות, המגיעים להתייעץ ולאחר מכן להשתתף בסעודת מלווה מלכה שנערכת במקום.

הרב אלקריב הפועל רבות בגבעת שמואל מספר על הפעילות ומלין על ההתנכלות מצדם של אלו המבקשים, לדבריו, למנוע את הפצת היהדות והרוחניות בעיר.

ביתו של הרב אלקריב נראה צנוע ודל והעומס של הפונים והנמצאים בבית גדול ורב מאד. הרב יושב מול ספרי קודש וקערות סוכריות וטופי שתפקידם להמתיק את זמן הישיבה למתייעצים.

שמו של הרב התפרסם בשנים האחרונות בעיקר בשל העובדה שרבים מעמך בית ישראל נוהרים להיוועץ ולהתברך כמו גם להשתתף בשיעורים ובדרשות החיזוק, בהם אישי ציבור מפורסמים לצד אנשים פשוטים קשיי יום.

מנגד, דווקא בתקופה האחרונה עלה שמו של הרב ע"י גורמים בכלי התקשורת כמי שכביכול עומד מאחורי תקריות אלימות בהקשר לסכסוך שיש בין קהילתו של הרב לבין ראש עיריית גבעת שמואל.

הניסיונות להשמיץ ולפגוע בקהילה הרוחנית המתפתחת נדמה בקרב בני ביתו של הרב כ"ניסיון של הסטרא אחרא לפגוע בצד הקדושה".

"תראו את הפעילות הברוכה את ההתחזקות ברוחניות ותבינו למה מנסים להצר את צעדינו", אומרים המסתופפים בצלו של הרב.

אנחנו נכנסים ושומעים מהרב אלקריב על התפתחות הקהילה ועל ההתחזקות של כלל תושבי המקום ברוחניות.

מה המטרות המרכזיות של הרב?

הרב אלקריב: "אני כבר שנים עוסק בתחום של הרבצת תורה, שיעורים וגם סיוע בעצה וברכה לכלל ולפרט וזו המטרה שלי, אני רואה בכך הצלחה רבה וסייעתא דשמיא וזה תפקידי.

"אני, המטרה שלי, זה אהבת השם ואהבת ישראל. לעשות טוב לכל יהודי ויהודיה. לעזור כמה שאפשר. בחסדי שמיים אני רואה בכך ברכה גדולה וזה מה שאני עושה כבר שנים רבות".

כפי שנכתב לאחרונה נודע על תופעות של אלימות נגד ראש העיר גבעת שמואל כשבמקביל דווח בכלי התקשורת כי הרב הנמצא ביחסים שאינם תקינים מול ראש העיר קשור לעניין. מה יש לרב לומר על כך?

"אין לנו כל קשר לעניין. זה הכול השמצות ושמועות שווא. נכון שראש העיר מנסה להצר את צעדינו ואנו מתפללים שהכול ייפסק אולם אין לנו כל קשר לעניין הזה של האלימות חס ושלום", מצהיר הרב אלקריב נחרצות.

הרב מציין ומרגיע כי בכוונתו בקרוב לעבור למרכז רוחני חדש ומרווח יותר בעיר סמוכה מה שיתרום כמובן להרגעת הרוחות.

במקביל, תוקף הרב אלקריב את אותם רבנים החיים חיי פאר וראווה ומבהיר: "אנחנו לא קשורים לדברים האלו, הכול כאן בפשטות. לא זו הדרך".

הרב אלקריב מספר על פרויקט שלו לסיוע לנערות במצוקה המוקם בימים אלו תחת השם 'איגלו' ובוחר להפנות אצבע מאשימה כלפי הממסד החרדי על האפליה הקשה שגורמת להתדרדרות אותן נערות.

"כל הבנות הללו שאנו מטפלים בהן סובלות", אומר הרב אלקריב בכאב, "ואפשר לומר שמה שהוביל רבים מהם למצוקה הקשה זו האפליה הנוראה בסמינרים. זה מגיע מלמעלה, מהרבנים והעסקנים, הכול רקוב מהשורש וצריך לעשות חשבון נפש מאיפה זה בא".

"יש להם תירוצים והסברים אבל האמת שהכול בסופו של דבר זה גזענות. גזענות ושנאה הגורמות לחורבן הדור", מסיים הרב אלקריב את דבריו בכאב עצור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר