חדש בעולם הסמינרים בירושלים

סמינר "בית שרה" - סמינר יוקרתי למשפחות היי-סוסייטיות

סמינר הישן פותח סמינר חדש בירושלים - "בית שרה", סמינר יוקרתי המיועד למשפחות היי-סוסייטיות ברמה תורנית גבוהה • בין חברי ועדת הרבנים: הגר"ד כהן, הגר"ב סולובייצ'יק והגר"ש אלתר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

סמינר חדש מצטרף לסמינרים המובילים בירושלים: לקראת שנת הלימודים הבאה, פותח "סמינר הישן" בראשותו של הרב ישראל לוין ובתמיכתם ובהנחייתם של גדולי ישראל, סמינר - "בית שרה", המיועד למשפחות היי-סוסייטיות ברמה תורנית גבוהה, בוגרי ישיבות 'חברון', 'בית מתתיהו' וכדו'.

על היוזמה החדשנית, המתפרסמת לראשונה ב"כיכר השבת", החליט הרב ישראל לוין, מנהל הסמינר הישן בירושלים, ולדברי גורמי חינוך בסמינר החדש, יושם דגש על חינוך בית יעקב איכותי, כיתות קטנות ורמת לימודים גבוהה.

ל"כיכר השבת" נודע כי הצורך בסמינר חדש התעורר הן בשל הלחץ הגדול להתקבל לסמינרים הוותיקים כמו גם רצונם של המנהלים למנוע מראש בעיות של אי קבלה וטענות של אפלייה או דחייה, לפיכך עלה ביזמתו של הרב לוין לפתוח סמינר מיוחד המיועד לבנות של ציבור חרדי תורני 'חזק' אולם כזה שמחפש לימודים יוקרתיים ואיכותיים.

לטענתו של הרב לוין, הציבור הרגיל, מהקהילה הליטאית והחסידית, כמו גם מעדות המזרח, ימשיכו לשלוח לסמינר הישן ואילו כאלו הנחשבים ממשפחות היי-סוסייטיות, איכותיות, ישלחו לסמינר החדש וכך יהיה פתרון מותאם מראש לכולן.

לדברי הגורמים, אין המדובר בבנות לחרדים עובדים - מה שמכונה לובשי החולצות הכחולות, אלא לאוכלוסיה קצת יותר מודרנית והיי-סוסייטית כדוגמת בוגרי ישיבות חברון ובית מתתיהו.

לצורך כך התקבלה החלטה על ידי חברי ועדת הרבנים הגאונים רבי שאול אלתר, ראש ישיבת 'שפת אמת - גור', הגאון רבי משה ברזובסקי בן הרבי מסלונים וראש הישיבה של החסידות לצד חבר מועצת גדולי התורה ראש ישיבת חברון הגאון רבי כהן והגאון רבי ברוך סולובייצ'יק וראש ישיבת "תורת זאב".

יצוין כי עדיין לא התקבלה החלטה באשר לתארים ולמקצועות שיילמדו בסמינר לצד החינוך להקמת בית של תורה וקדושה.

לדברי הגורמים המעורים בנעשה, בחודשים האחרונים, התגבשה על ידי הרב ישראל לוין, קבוצת עילית, חזקה ואיכותית ביותר, אשר נבחרה בקפידה, מקרב מיטב המשפחות ומקרב השורה הראשונה של הבנות הלומדות בבתי הספר בירושלים, אשר ביקשו להבטיח את מקומן בסמינר החדש, כאשר תלמידות רבות, אשר עומדות ברף הרוחני והלימודי הגבוה אותו קבע הסמינר, מוסיפות ומתדפקות על דלתותיו.

מנהלת הסמינר, הגב' חיה שטראוס, בוגרת הסמינר "גייטסהד", מדגישה, כי בראש ובראשונה הסמינר החדש, עומד על הרמה הרוחנית של התלמידות והמשפחות, כאשר את מיטב משאביו ומירב מרצו ישקיע הסמינר בחינוך בית יעקב שורשי עמוק ואיכותי ולימודי קודש ויהדות ברמה הגבוהה ביותר, זאת לצד רמה לימודית גבוהה וקבלתן של תעודות ברמה המיטבית במקצועות המבוקשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר