פינוי עפרה

לאחר יממה: פינוי תשעת הבתים בעפרה הסתיים

המשטרה השלימה בשעות הצהריים את פינוי 9 הבתים ביישוב עפרה שהחל אתמול בבוקר. במהלך הפינוי נעצרו 15 מהמתבצרים הצעירים במקום רובם נעצרו בפינוי היום (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הבית שפונה אחרון, בית משפחת כפיר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

לאחר פינוי אחרוני המתבצרים על גג הבית האחרון, משטרת ישראל הודיעה בצהריים (רביעי) כי השלימה את פינוי 9 הבתים בישוב עופרה. פינוי הבתים בוצע בהתאם להחלטת בית המשפט ולהנחיית הדרג המדיני, זאת על מנת לאפשר לצה"ל ומשרד הביטחון להשלים את משימת פינוי המטלטלין והריסת המבנים.

עוד בטרם הפינוי ובתחילתו, מרבית המשפחות התפנו בהסכמה. המשטרה הרחיקה מאות אנשים שהגיעו לעפרה והתבצרו בתוך הבתים, על הגגות ובסביבותיהם. מרביתם פונו בהסכמה לאחר הידברות ממושכת שנמשכה כל העת, וחלקם הורחקו באוטובוסים.

עם הגעת הכוחות לבית התשיעי והאחרון, הם נתקלו באלימות מצד השוהים בבית ונאלצו לבצע מעצרים ולהרחיק עשרות מתבצרים שהתעמתו עם השוטרים והתנגדו באופן אקטיבי לפינויים, חלקם אף תקפו שוטרים ונעצרו. כאמור, בדקות אלו הושלם פינוי אחרוני המתבצרים מגג הבית האחרון עם מעצרם.

בכך, השלימה המשטרה את המשימה שהוטלה עליה וסיימה את תפקידה במבצע הכולל.

במהלך המבצע נעצרו בסך הכל 15 אנשים. 5 מהם נעצרו אתמול בגין תקיפת שוטרים והפרת הסדר הציבורי והשאר הבוקר. בין היתר, נעצר קטין לאחר שתקף שוטרים, הוא נלקח לחקירה ובסיומה שוחרר בתנאים. בהמשך נעצר גם בגיר לאחר שנגח בפניו של אחד השוטרים, הוא נלקח לחקירה ובסיום חקירתו נכלא.

הלילה בעקבות התנגדות אלימה של חלק מהמתבצרים בבית האחרון, נעצרו 3 צעירים נוספים (קטין ושני בגירים). השלושה נחקרו ובסיום הורחקו ושוחררו בתנאים.

10 צעירים שהתבצרו בגג המבנה האחרון שפונה בשעה זו, נעצרו בגין הפרת צו, הכשלת שוטרים ותקיפת שוטרים, והם נלקחים ברגעים אלו לחקירה במשטרה.

במהלך המבצע, שהחל אתמול נמעט אחרי השעה 09:00 בבוקר, נפצעו כ-21 שוטרים ושוטרות באורח קל (פציעות שונות). חלקם טופלו במקום ואף חזרו לפעילות מבצעית, וחלקם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים ובהמשך שוחררו לביתם. גם בקרב המתבצרים היו כ-17 פצועים קל שנזקקו לטיפול רפואי.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל נערכה לביצוע המשימה שהוטלה עליה באופן מסודר, על מנת לאפשר פינוי שקט ומכובד ולהימנע ככל הניתן מפגיעה במפונים או בכוחות הביטחון. השוטרים פעלו בסובלנות, תוך איפוק מקסימלי והידברות מול תושבי המקום וההנהגה המקומית והרוחנית, הכל בכדי למנוע חיכוך ועימות ככל שניתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר