בשם דאע"ש

רכש מטחנת קפה כדי לייצר מטען לפיגוע נגד כוחות הביטחון

4 וחצי שנות מאסר נגזרו היום על תושב צור באהר שבמזרח ירושלים, שביחד עם חבריו תכנן ייצור מטעני חבלה לסדרת פיגועים קשים נגד אנשי כוחות הביטחון (אקטואליה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מטחנת קפה. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ארבע וחצי שנות מאסר נגזרו היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים על מועאד עבד רבה, תושב צור באהר, שהיה שותף לחולייה שתכננה לבצע פיגוע נגד כוחות הביטחון, בשם ארגון דאע"ש.

הרשעתו של עבד רבה בעבירות של חברות בהתאחדות בלתי מותרת וקשירת קשר לביצוע פשע היא במסגרת הסדר טיעון. החוליה שבה היה חבר תכננה לפוצץ מטען חבלה מתחת לרכב ביטחון במטרה לפגוע בחיילי צה''ל.

מכתב האישום עולה, כי במהלך שנת 2014 החל הנאשם לצפות באינטרנט בסרטים הקשורים בדאע"ש. הוא צפה בנאומים של ראשי ארגון הטרור ובתיעוד מעשי רצח מטעמם. חלק מן הסרטים נשלחו אליו על ידי עליאן וסמיר, פעיל דאע"ש ודודו של עבד רבה בהתאמה.

באותה העת פגש עבד רבה באיש דת מוסלמי המלמד לימודי דת וכן מלמד את האידיאולוגיה של ארגון המדינה האסלאמית ובמהלך שנת 2015 הגיע עבד רבה למסגד ולמד עם אחרים על אידיאולוגיית דאע"ש.

עבד רבה ואל סמיר אליהם פנה עליאן באוקטובר 2015 בהצעה ''לבצע ג'יהאד נגד ישראל'' ולייצר מטען חבלה שיופעל נגד רכב ביטחון, הסכימו לכך. במסגרת זו חיפש עבד רבה באינטרנט כיצד להכין פוטסיום והשלושה שוחחו על פיגוע בעזרת מטען חבלה. עבד רבה אף הגיע למקום בו שהו סמיר ועליאן וראה כיצד השניים מפוצצים מטעני חבלה מאולתרים.

לאחר מכן רכשו סמיר ועליאן טלפון סלולארי, שישמש כשלט רחוק להפעלת המטען, וכן רכשו מטחנת קפה לטחינת החומרים הנצרכים לייצור המטען, מד-אמפר ואבקת תחמוצת ברזל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר