התמונה שהביכה

"פייק ניוז" גרסת 'בצלם': לנערה אין חשמל?

ארגון 'בצלם' פרסם בפייסבוק פוסט מקונן על מצבם של הפלסטינים בעזה, בו הובאה תמונת נערה עזתית שנאלצת ללמוד ללא חשמל בביתה, אלא שהיא שכחה להוציא את התקע... (ברשת)

תקע המנורה מחובר לשקע, כי...? (צילומסך: מתוך פייסבוק)

הפוסט שהעלו בארגון השמאל 'בצלם' התיימר להביא את סיפורה של יארא שריף עאשור, בת 18, תושבת העיר עזה, סטודנטית שנה א' לרפואה באוניברסיטת אל-אזהר.

"אנחנו סובלים מבעיית החשמל כבר הרבה שנים, מקבלים חשמל במשך שמונה שעות ומנותקים למשך שמונה שעות. אני חוזרת הביתה מהלימודים בערך בשעה 15:00, עייפה ואז נחה שעתיים וקמה כדי ללמוד", צוטטה עאשור.

היא ממשיכה וכותבת: "אני רגילה ללמוד בלילה, כשהאחים הקטנים שלי ישנים ויש שקט. אבל בשעה 10 בלילה מופסק הזרם מהגנרטור ואני נאלצת ללמוד לאור פנס. קשה לי לקרוא ככה, העיניים כואבות לי והראיה משתבשת ובגלל זה אני לא מספיקה ללמוד את כל מה שצריך ונוצר אצלי פיגור בחומר. בלימודי הרפואה צריך להשקיע הרבה שעות וזו בעיה".

"בנוסף", היא ממשיכה, "אני צריכה לקרוא מחקרים וחומרים באינטרנט, אבל יש לי בעיה בגישה לאינטרנט בגלל ניתוקי החשמל, וגם את השיעורים שאני מקליטה באוניברסיטה אני לא תמיד יכולה לשמוע במחשב הנייד בגלל זה. לפעמים אני לוקחת את המחשב הנייד לאוניברסיטה כדי להטעין שם את הסוללה".

לדבריה, "גם לצלם חומרי לימוד בספרייה זו בעיה בגלל הניתוקים ולפעמים אני צריכה ללכת לספרייה באזור אחר בעיר עזה שבו יש חשמל".

התמונה שצורפה לפוסט הראתה אותה לכאורה כשהיא לומדת לאור מנורה, על סוללה, אלא שבבחינה נוספת ניתן לראות כי המנורה מחוברת לתקע החשמל.

ברשתות החברתיות פורסמו הסברים כי המנורה המדוברת בעלת יכולת הטענה לסוללה חיצונית, מלבד יכולתה לעבוד דרך החשמל הרגיל. אך בכל מקרה, מדובר בתירוץ שלא ניתן להוכיחו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר