תיק 1000

מערכת אכיפת החוק: עדותו של ג'יימס פאקר חיונית

ביד אחת מבקשת לפני זמן קצר פרקליטות המדינה לדחות את העתירות בפרשיות נתניהו, בידה השניה היא מתעקשת ביחד עם המשטרה על גביית עדותו של המיליארדר האוסטרלי בחו"ל (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראש הממשלה נתניהו (צילום: Olivier Fitoussi/POOL)

לפני זמן קצר הגישה פרקליטות המדינה לבג"ץ את תשובתה לעתירות שהוגשו בעניין פרשיות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שדרשו לפתוח נגדו בחקירות נוספות ולהורות על השעיית טיפולו של מנדלבליט בסוגיה.

בתשובה לעתירה העוסקת בדרישה שהיועץ המשפטי לממשלה יפתח בעוד חקירות נגד נתניהו, כותבת המדינה כי "העותרים מבקשים להיכנס בנעלי רשויות אכיפת החוק, ולנהל במקומם את ההליכים הפליליים בעניינים שונים. יש לראות את עתירה זו כחלק מהקמפיין התקשורתי שמנהלים העותרים במטרה להפעיל לחץ על רשויות אכיפת החוק לקבל החלטות כאלה או אחרות. זאת אין לאפשר".

"מעבר לכך", נכתב עוד, "ממילא מאז הוגשו העתירות המקוריות וללא קשר אליהן, חלו התפתחויות אשר שינו את המצב העובדתי, ובפרט המעבר משלב הבדיקה לפתיחה בחקירות פליליות בשלוש הפרשות, שטרם נסתיימו".

ביחס לעתירה שדרשה כי על היועמ"ש מנדלבליט למנוע עצמו מעיסוק בפרשות לנוכח תפקידו הקודם כמזכיר ממשלת נתניהו, מבהירה המדינה: "ד"ר מנדלבליט מונה לתפקיד מזכיר הממשלה על רקע מקצועי ולא פוליטי, וכך גם מילא תפקיד זה, ולכן אין כל בסיס לטענה שהוא מנוע מלעסוק בפרשות האמורות".

בתוך כך, על פי דיווח באתר 'וואלה', הפרקליטות והמשטרה מתעקשים על ביצוע תשאול למיליארדר ג'יימס פאקר באוסטרליה במסגרת 'תיק 1000'. הם סבורים כי עדותו חיונית להשלמת החקירה, לאחר ששמו הוזכר כאחד מאותם אנשי עסקים שהעניקו לכאורה טובות הנאה לבני הזוג נתניהו

זאת ועוד, כבר בימים הקרובים מתכוונים במשטרה לקבוע מועד חקירה נוסף לראש הממשלה. על פי פרסום זה, בסוף השבוע הקרוב או במהלך השבוע הבא צפוי נתניהו להתיישב שוב מול חוקרי המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר