מתיחה מוצלחת

הקומיקאי שהפיל את שופטי הריאליטי עם תחפושת של חרדי

סיימון ברודקין, קומיקאי ובדרן בריטי הידוע בשל שורת מתיחות נועזות שהוא מבצע באירועים ציבורים, בחר לבצע את המתיחה האחרונה שלו שבאה להוכיח כי תכנית הכשרונות “Britain’s Got Talent” היא מסחטת רגשות תקשורתית המעבירה מתמודדים בגלל סיפור מרגש בלבד - כשהוא מחופש למתמודד חרדי מזוקן ונטול כשרונות. ספוילר: הוא הצליח (ברנז'ה)

קטע מתוך המתיחה שהצליחה (צילום: All 4 / יוטיוב)

סיימון ברודקין הוא קומיקאי ושחקן אנגלי הידוע בעיקר בזכות שורת מעשי הקונדס המפורסמים שלו שכוללים התגנבות לאירועים ציבוריים שהוא לא שייך אליהם וביצוע מתיחות, שחלקן אף הגיעו לידי תביעה משפטית.

זאת הסיבה שאת המתיחה האחרונה שלו הוא ביצע כשהוא עטוי בתחפושת של חרדי הלבוש כמיטב המסורת החסידית. זירת המתיחה הנוכחית היתה במת תכנית הריאליטי הבריטית "Britain’s Got Talent", כשברודקין המתחזה למתמודד יהודי יתום, מסכן ופטריוט הציג עליה את כישוריו הדלים כ'ראפר' מתחיל.

מטרת המתיחה היתה להוכיח אחת ולתמיד כי התכנית "מבויימת", רדודה ומכורה מראש ואינה מהווה מדד לכישרון ויכולת. לטענתו, כל מה שצריך כדי להצליח בתכנית זה סיפור עצוב, טוויסט מפתיע, ומסר פטריוטי.

אם יש לך אחד מאלה, "לא משנה איזה שטויות אתה תבצע לפני השופטים, הם יגידו לך שזה היה המופע הכי מדהים שהם ראו בחייהם", טען ברודקין בסרטון תיעודי שסיקר את המתיחה ושודר בתכניות הטלוויזיה הבריטיות מוקדם יותר החודש. "מלבד האהדה התקשורתית, הגיע הזמן שמיליוני הצופים בבית יתחילו לשים לב עד כמה נטולי כשרון הביצועים עצמם באמת," הוא הוסיף.

בינואר 2016, הגיע ברודקין לתכנית כשהוא לובש זקן מזויף, 'פייעס', ווסט, חליפה ארוכה ואף ארוך מלאכותי, והציג את עצמו כ'סטיבן גולדבלט'. למרות איסור הצילום המוטל על משתתפי התכנית הוא הצליח לצלם את עצמו בחשאי מתקדם באודישנים ובשלבים המקדימים של התכנית באמצעות סדרת קלישאות פטריוטיות חבוטות.

התכנון המקורי של ברוקדין היה לחשוף את עצמו בעיצומה של הופעה חיה בשלבים היותר מתקדמים של התכנית, אך לצערו, בגלל גורמים מטעם ההפקה שמנעו ממנו להמשיך בתכנית, הוא לא הצליח להוציא אותו אל הפועל, גם לאחר שכל ארבעת השופטים באודישן המכריע בלונדון יצאו מגדרם לשמע הביצוע שלו.

בסרט הדוקומנטרי שהוא פרסם אודות המתיחה מסביר ברודקין את הבחירה דווקא בתלבושת הספציפית הזאת וטוען שהיא אפשרה לו לבלוט מבין שאר המתמודדים. "אנחנו, היהודים, לא ידועים כ'ראפרים' מקצועיים במיוחד" אומר ברוקדין. בצדק.

אז מסתבר שלהיות חרדי זה סיפור כיסוי מספיק מרגש בשביל לקנות את השופטים בתכנית שהתבטאו בעצמם כי "הם לא חשבו שהוא יהיה מסוגל לבצע ביצוע כזה", כשב'ביצוע כזה' הם מתכוונים לראפ ה'ניים דרופינג' של ברוקדין שכלל הרבה שמות של ידוענים כמו וויליאם שייקספיר ווינסטון צ'רצ'יל, ואמירות חסרות פשר כמו "השמים הבריטיים הם אפורים, הכפרים הבריטיים ירוקים", ו-"תהיו סובלנים ותקבלו כל מוסלמי, סיקי (הודי) ויהודי, אני כ"כ גאה, אני כל כך גאה, באדום לבן כחול" (באנגלית זה בכל זאת נשמע יותר טוב).

למרות שברוקדין לא הצליח להשלים את התכנית המקורית, המסר המרכזי שלו בהחלט הועבר, והוא הצליח להפיל ברשת הקלישאתיות את כל 4 השופטים, שלגמרי קנו את סיפור הכיסוי ואת הביצוע ברמת בית-ספר-יסודי שלו. "קיבלתי 4 'כן' מהשופטים, אחרי ביצוע מאד לא כשרוני", הודה ברודקין.

אפילו סיימון קאוול, שופט התכנית הידוע בקשיחותו, שהעיד על עצמו כי "אותו אי אפשר לרמות", שיבח את הביצוע של ברוקדין ואמר: "זה היה נהדר, סטיבן, זה גורם לך להרגיש גאה בהיותך בריטי. אני חושב שזה יכול להיות המנון לאומי חדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר