עיכובים ועומסים

בלגן בנתב"ג בגלל תקלה במערכת הבידוק

זה שעות ארוכות שברשות שדות התעופה מנסים להתגבר על תקלה חריגה במערכת הבידוק הביטחוני. מאות מזוודות נשארו בארץ ויישלחו מאוחר יותר, עומסים ועיכובים בטיסות (תיירות)

שדה התעופה בן גוריון ביום רגוע יותר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

תקלה חריגה במערכת הבידוק בנתב"ג מובילה לעומס ולעיכובים רבים בהמראות. החל מאמש לקראת חצות עובדים צוותים מתוגברים של עובדי אחזקה, טכנאים וצוות IT ( מחשבים) לתיקון תקלה שהתגלתה במערכת הבידוק הביטחוני האוטומטי (HBS) בנמל התעופה בן גוריון וגרמה לעומסים אדירים.

במהלך הלילה הוקפצו צוותים נוספים של יחידות התפעול נטלים (סבלים ופורקי מזוודות), ותוגברו צוותי הביטחון. כמו כן, מנהל נתב"ג וכלל מנהלי המחלקות ניהלו ומנהלים את האירוע. כלל הצוותים שהגיעו הצליחו לשחרר העומסים שנוצרו במהלך הצ'ק אין הלילה. כלל הטיסות שהמריאו הלילה יצאו במועדן.

מאז התגלתה התקלה סמוך לחצות יצאו מהארץ כ-15 אלף נוסעים (כ-400 מזוודות נשארו בארץ ויצאו במועד מאוחר יותר ליעדן) במהלך היום צפויים לעבור בנתב"ג כ-25 אלף נוסעים יוצאים. סה"כ אמורים לעבור בנתב"ג היום כ-50 אלף נוסעים (יוצאים ונכנסים).

מרשות שדות התעופה נמסר כי צוותים טכנים עושים כל מאמץ אפשרי מאז התגלתה התקלה לפתור אותה ולהשיב את המערכת לתפקוד מלא. "צוותי התפעול והביטחון המתוגברים התגברו על העומסים שנוצרו במהלך הלילה וכרגע אין עומסים חריגים בצ'ק אין. אנו קוראים לציבור הנוסעים להגיע במועד לטיסתם (כשלוש שעות) ולהתאזר בסבלנות במהלך הבידוק הביטחוני".

נכון ל09:22 הודיעו ברשות שדות התעופה כי "לאחר תיקון התקלה והפעלה מחדש של המערכת בדקות אלה מתחיל צ'ק אין מדורג כדי לבדוק את כלל המעכרת ולבצע בידוק ביטחוני למזוודות. במידה ולא תהיינה תקלות נוספות נחזיר את המערכת לפעילות מלאה בשעה הקרובה. תודה ותודה על הסבלנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר