הקטסטרופה בבני ברק

דובר העירייה מגיב: "רואים חובה וזכות בביצוע העבודות"

דובר עיריית בני ברק מגיב לסדרת הכתבות ב"כיכר השבת" על הקטסטרופה בעיר בעקבות פקקי הענק, מסביר את "זכות" העירייה לביצוע העבודות ודוחה את הטענות הקשות של התושבים (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
העבודות ברחוב חזון איש (צילום: כיכר השבת)

דובר עיריית בני ברק, אברהם טננבוים, מגיב לסדרת הכתבות ב"כיכר השבת" על הקטסטרופה בבני ברק בעקבות פקקי הענק ברחובות העיר, הן בשל עבודות הרכבת הקלה והן בשל עבודת שנעשים במספר צירים מרכזיים.

פקוק בבני ברק • עוד בנושא:

"עבודות הסדרי תנועה ושינויים גיאומטריים המתבצעות בימים אלו ברחוב חזון איש פינת רחוב דבורה הנביאה והסביבה בבני ברק, מיועדות להביא למיתון ולהאטת התנועה במקום, בהתאם לתכניות של משרד קסטרו, מגדולי משרדי התנועה בארץ, ובביצוע האגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה", כך מבהיר אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה.

טננבוים מדגיש, כי "מדובר בחלק מעבודות של שדרוג כבישים והתקנת מערכות רמזורים ושיפורי תנועה במקומות שונים בעיר, בהתאם להנחיות חנוך זייברט, ראש העיר, ובביצוע האגף העירוני לתשתיות ולפיתוח שבראשות מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה ובהנהלת חנוך זיידמן".

לדבריו, "בס"ד בהתאם לנתונים אחרונים, נרשמה ירידה ניכרת במספרי תאונות הדרכים בעיר, והעירייה רואה חובה וזכות לבצע את העבודות הנדרשות והחיוניות לשיפור מצב התנועה והבטיחות באזורים שונים של העיר".

טננבוים מוסיף ואומר כי "העבודות המתבצעות כעת ברחוב חזון איש פינת רחוב דבורה הנביאה, תבאנה להאטת המהירות במורד הכביש וגם תאפשרנה יציאה בטוחה מרחוב דבורה הנביאה וחצייה של רחוב חזון איש שמאלה.

"במסגרת העבודות הכביש בצומת יוגבה והקטע גם ירוצף, כך שהנהגים שיסעו בקטע זה ינמיכו, כתוצאה מכך, את מהירות הנסיעה ותוגבר בו הבטיחות. העבודות תכלולנה גם התקנת מערכת תעול וניקוז במקום, לשיפור קליטת מי גשמים".

באשר לטענות התושבים כי העירייה לא הודיעה מראש על העבודות הצפויות, אומר טננבוים כי "בד בבד, גם פרסמה העירייה בהרחבה מידע לציבור על העבודות, והיא הודיעה שהעבודות תימשכנה כשלושה שבועות, ותעשה כל מאמץ אפשרי לסיים את העבודות במהירות האפשרית. היא גם קראה לתושבים להשתדל לנסוע, זמנית, בדרכים חלופיות, ככל הניתן".

באשר לחג הפורים שיחול ביום ראשון בעוד שבוע, אומר טננבוים כי "לקראת חג הפורים הכינה מח' התחבורה של העירייה תכנית מיוחדת למתחם העבודות, וזאת כדי לאפשר נסיעה שוטפת יותר ולהקל, במידת האפשר, על ציבור הנהגים".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", אם לא הספיקו פקקי ענק שנוצרו בחודשים האחרונים ביציאות מהעיר בני ברק זאת בשל עבודות הרכבת הקלה ברחוב ז'בוטינסקי מתברר כעת כי הסיוט לתושבי העיר הופך בימים אלו למשמעותי הרבה יותר.

תושבי העיר נתקלו במהלך היממה האחרונה בפקקי תנועה שלא נראו בעבר ברחובות מרכזיים בעיר בהם רחובות רבי עקיבא, חזון איש והרב שך. "ללא הודעה מוקדמת החליטו בעירייה לחסום את רחוב דבורה הנביאה כמו גם את חלקו של רחוב חזון איש", מספרים התושבים בכעס.

ל'כיכר השבת' נודע כי באורח חריג התקשר אמש נציג דגל התורה הרב נתן צבי כהן, המכהן כיו''ר הקואליציה, לראש העיר חנוך זייברט, והביע בפניו את תלונות התושבים. "אי אפשר להמשיך ככה זה ממש בלתי אפשרי המציאות הזו. פקקים בלתי נגמרים", הטיח כהן בראש העיר.

זייברט השיב כי סבר שאת העבודות יוכלו לסיים בכמה ימים וכי ההפרעה לתושבים תהיה יחסית מועטת, אולם לא חשב שהדבר ייראה כך.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מבהיר כהן, שהינו איש עדין מטבעו, כי המצב כעת הינו בלתי מתקבל על הדעת. "את העבודות הללו, גם אם צריך לעשות, יש לדחות לאחר החגים. לא בתקופה זו של לחץ וקניות", הוא אומר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר