פניה לדרעי

נכי צה"ל: לבטל את שם הרחוב "עראפת"

המועצה המקומית ג'ת קראה רחוב על שמו של מייסד הרשות הפלשתינית יאסר עראפת, קבוצה של נכי צה"ל פנו לשר הפנים דרעי להורות לבטל את שמו של הרחוב (חדשות, בארץ)

דיוקנו של יאסר עראפת. ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib, פלאש 90 )

קבוצת של נכי צה"ל פותחים היום (חמישי) במאבק נגד קריאת רחוב על שמו יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר עראפת במועצה האזורית ג'ת שבמשולש הצפוני.

קבוצת הנכים פנתה לשר הפנים אריה דרעי בדרישה להורות למועצה המקומית להסיר את שמו של עראפת מהרחוב.

קריאת הרחוב על שמו של מייסד הרשות הפלשתינית, נודעה לקבוצת המוחים על ידי שימוש באפליקציית הניווט 'וויז', כשאחד מהם יצא לשירות מילואים בצפון הארץ ובאחד מהרחובות הודיעה לו האפליקציה כי עליו לעשות שימוש ברחוב 'עראפת'.

"נחרדתי מהעובדה שרוצח יהודים עם דם על הידיים קיבל על שמו רחוב בשטח מדינת ישראל", סיפר המילואימניק.

הזעם על קריאת הרחוב על שמו של עראפת הגיעה גם לרשתות החברתיות, שם אלפי גולשים שיתפו את תמונת הרחוב וזעמו על כך שמי שהיה הסמל של המאבק במדינת ישראל מוכרז כגיבור ברחוב הערבי ישראלי.

בחלק מהפוסטים נטען, כי הם עצמם נלחמו בשירות הצבאי שלהם בשוטרים של יאסר עראפת. "אנשיו, טבחו ורצחו מאות ישראלים", כתבו גולשים, "ולא ייתכן שמדינת ישראל תקרא רחוב על שמו של מי שקרא להשמדתה".

ראש המועצה המקומית ג'ת, עו"ד מוחמד טאהר ותד, הגיב לדברים: "אם ראש ממשלת ישראל אהוד ברק נפגש עם המנוח יאסר ערפאת בחסות בינלאומית וקיים איתו שיחות כנציג העם הפלסטיני, מבחינתנו, הוא מהווה מנהיג רשמי של העם הפלסטיני, שישראל הכירה בו כשותף למשא ומתן. לכן אין שום מניעה משפטית, חברתית ומוסרית לקרוא לרחוב ביישוב על שמו".

ממשרד הפנים נמסר: "משרד הפנים לא אישר למועצה המקומית ג'ת לקרוא רחוב על שמו של ערפאת ובקשה כזאת כלל לא נשלחה למשרד. שם רחוב ברשות מקומית, מקבל תוקף לאחר שאושר על ידי ועדה לאישור שמות רחובות של משרד הפנים, בשיתוף עם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הועדה מתכנסת מעת לעת ודנה בבקשות הרשויות לאישור שמות. כאמור, לא הוגשה בקשה מטעמה של מועצה מקומית ג'ת לאישור שם הרחוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר