סוף לסאגה?

נשיא מצרים לשעבר מובארק זוכה מהרג מפגינים

לדברי פרשנים במצרים, הפסיקה המזכה היום לנשיא החולני היא ככל הנראה סוף לדרמה המשפטית הבלתי נגמרת בשנים האחרונות. השלב הבא: שחרורו מביה"ח הצבאי (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מעריצי מובראק מפגינים מחוץ לבית המשפט, היום (צילום: מתוך @future בטוויטר)

אחר הצהריים זיכה בית משפט לערעורים במצרים את נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, ממעורבות בהרג מאות מפגינים במהלך ההתקוממות העממית נגדו במהפכת ה-25 בינואר בשנת 2011, באופן סופי.

לבית המשפט הובא מובארק במסוק מבית החולים הצבאי אל-מעאדי בקהיר, בו הוא מאושפז בשנים האחרונות, ולאולם הדיונים הוא הובל באלונקה. בשלב זה הוכנס מובארק לכלוב, כמקובל בבתי המשפט במצרים, וממקומו מאחורי הסורגים טען כי הוא אינו אשם, כמו בדיונים הקודמים שנערכו בעניינו בחמש השנים האחרונות.

"האחראים להרג המפגינים במהלך הניסיון לדכא את המהפכה היו אנשי 'האחים המוסלמים' (התנועה האיסלאמיסטית שעלתה לשלטון במצרים אחרי הדחת מובארק)", טען בדיון צוות ההגנה של מובארק.

מובארק מובל לבית המשפט (צילום: מתוך سام برس בטוויטר)

לראשונה הגיעו לביהמ"ש בניו של חוסני מובארק, גמאל ועלא, כאזרחים חופשיים לאחר שזוכו בפרשות שבהם הואשמו, ושוחררו לפני כמה חודשים ממעצר.

כזכור, ביוני 2012 גזר בית משפט בקהיר מאסר עולם על מובארק בשל הרג 239 מפגינים בימי המהפכה, אך מובארק ערער ובית משפט לערעורים הורה לקיים משפט חוזר. בנובמבר 2014 החליטה הערכאה האחרת שאין לה הסמכות לטפל בתיק, ומובארק זוכה למעשה, אלא שהתביעה ערערה שוב - ונקבע משפט חוזר.

הזיכוי היום בבית המשפט לערעורים נראה כסוף פסוק בפרשה, וכעת יהיה מעניין לראות אם מובארק ישוחרר מבית החולים הצבאי שבו הוא מוחזק - כך לדברי פרשנים מצרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר