ושוב: אלמונים חיללו בית קברות יהודי בארה"ב

בפעם השלישית בחודש האחרון, בית קברות יהודי בארה"ב חולל על ידי אלמונים. במקביל, נערכה בארה"ב הפגנה נגד האנטישמיות. איומים הופנו גם השבוע נגד מוסדות יהודים (בעולם)

בית קברות יהודי מחולל, ארכיון (צילום: מאיר ברנשטיין )

האנטישמיות בארה"ב. אלמונים השחיתו מצבות בבית העלמין היהודי 'ועד הכותל' ברוצ'סטר שבמדינת ניו יורק, וחמש מצבות נמצאו מושלכות סמוך לכביש. המשטרה המקומית עדיין לא מסרה את תגובתה לאירוע אך ככל הנראה פתחה בחקירה.

מדובר בפעם השלישית בשבועיים האחרונים בה מחולל בית עלמין יהודי בארה"ב. המושל אנדרו קומו קרא לחקור את האירוע. בהודעה שפרסם נאמר: "כמה מצבות חוללו והופלו בבית העלמין 'ועד הכותל' ברוצ'סטר. לנוכח גל איומי הפצצות במרכזים יהודיים והשחתות בתי עלמין יהודיים ברחבי ארה"ב, הוריתי למשטרה לפתוח מיד בחקירה מלאה".

המושל הוסיף כי: "בניו יורק יש אפס סובלנות לאפליה מכל סוג ותמיד נעמוד מאוחדים נגד אנטישמיות ואפליה. זה מנוגד לכל מה שאנחנו מאמינים בו כתושבי ניו יורק. נמשיך לעשות כל שביכולתנו להביא לדין את האחראים למתקפות הפחדניות הללו נגד הערכים היקרים לנו מכל".

מנגד, מאות בני אדם קיימו היום מחאה המונית נגד גילויי האנטישמיות שהתגברו לאחרונה במדינה. הם קראו לשלטונות לעשות מאמץ עליון לתפיסתם של הפורעים. המפגינים ציינו את האיומים שהופנו כלפי מוסדות יהודיים בהם בתי ספר ובתי כנסת. חלק מהמפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר "מתנגדים לשנאה" ו"להחזיר את תחושת הביטחון והשלווה לקהילתנו".

בסוף השבוע חוללו בבית הקברות היהודי "הר כרמל" יותר מ-100 מצבות שנופצו על ידי אלמונים. במקביל, מוסדות יהודיים בפילדלפיה ארה"ב קבלו טלפונים ובהם איומים על חיי היהודים. חלק מהמוסדות התפנו מיושביהם מחשש לפצצות שהונחו בבניינים או למפגעים העשויים להגיע למקום.

הנשיא טראמפ מגנה את האנטישמיות

שבוע קודם לכן, חולל מניין דומה של מצבות בבית הקברות "חסד של אמת" בעיר סנט לואיס שבמיזורי. ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את האלימות הקשה ואת האנטישמיות, והודה לנשיא האמריקני דונלד טראמפ שיצא חוצץ נגד האנטישמיות והורה לרשויות לחקור את האירועים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר