מתקפה מפתיעה

יועצו של ברקת: חיים כהן נמצא בתוך כלוב, מישאלי קורבן שסומן

שעות ספורות לאחר המינוי של חיים כהן לחבר מועצת עיריית ירושלים, יוצא אברהם קרויזר, יועצו של ראש העיר וחברו הקרוב של דרעי, למתקפה: "חיים כהן בכלוב, מישאלי קורבן" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
חיים כהן וראש העיר ניר ברקת (צילום: יעקב כהן )

איש העסקים חיים כהן נכנס אמש (חמישי) לתפקידו כחבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ש"ס, מהלך שדובר עליו מספר חודשים עד שיצא אל הפועל. אך מי שבוחר לעקוץ את המצב בסיעת ש"ס ירושלים הוא דווקא יועצו הבכיר של ראש העיר ניר ברקת - אברהם קרויזר.

קרויזר, שנחשב גם כמקורבו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לצד החברות שלו עם חיים כהן, כתב בעמוד הטוויטר שלו: "ברכות לידידי חיים כהן. מקוה שתצליח לממש את היכולות בתוך הכלוב הצפוף. מקומך במחלקת העצמאים".

יועצו של ברקת לא הסתפק בזה, ודקות לאחר מכן מתח ביקורת על החלטת דרעי להחליף את חבר המועצה אשר מישאלי. קרויזר כתב: "חבל שהפסדנו את אשר משאלי. שקט אבל ממוקד. חסר יח"צ בג׳ונגל המקומי. מקווה שימצא את המסגרת והתפקיד שיוכל להמשיך לעזור לציבור".

חברים טובים. אריה דרעי ואברהם קרויזר בחודש שעבר (צילום: אלי קובין)

קרויזר טען כי מישאלי סומן מראש וכתב: "חבל שלא הפעיל לובי. בזמן הנכון. למרות שכנראה לא היה עוזר לו. כי סומן מראש כקרבן".

לאחר מכן בחר יועצו לענייני חרדים של ראש העיר לעקוץ את הפסטיבל סביב מינוי שני חברי המועצה החדשים של ש"ס והטענות כי הכל נעשה בשלום ואחדות וכתב: "הסיעה הגדולה והמלוכדת והמאוחדת הספרדית הראשונה לעולם ועד".

חיים כהן בראיון בלעדי ל"כיכר השבת"

רגע מביך נוסף נרשם אמש במהלך ישיבת המועצה, כאשר סגן ראש העיר מאיר תורג'מן תקף את החלפתו של מישאלי, צביקה כהן לא אהב את דבריו והעיר לו: "מאיר, חשבתי אתה מבין בתכנון ובניה". תורג'מן לא נשאר חייב והגיב: "כדאי לך לשתוק, אתה הבא בתור".

כזכור, בראיון בלעדי ל"כיכר השבת", התייחס אמש חיים כהן למינוי שהגיע לאחר יריבות קצרה, אך קשה, עם אריה דרעי ואמר: "את אריה דרעי אני מכיר קרוב לעשרים שנה. מערכת היחסים שלנו תמיד הייתה, בשבילי, לא רק כחבר - אלא כאח גדול. אם יש מישהו שלימד אותי מה זה 'שלוחא דרבנן' - זה היה הוא. באותה תקופה שאמרתי את זה, אני חושב שטעיתי, לא הייתי צריך לומר את זה ולצאת עם זה החוצה, יש את הדרכים איך לגשת. ועל זה התנצלתי. מבחינתי, דאגתי שגם הוא מחל לי, אני רואה את זה כדבר שחלף ומבחינתי זה נגמר".

על היחסים עם צביקה כהן אמר חבר המועצה החדש: "בכל התקופה הייתי בקשר טוב עם צביקה. זה שיש סביבו אנשים שפעלו באינטרסים כאלה, זה לגיטימי. אני וצביקה תמיד היינו חברים. אני לא מחוייב ללכת ולהתייחס למה שאחרים שקרובים לצביקה עושים".

"מקומך במחלקת העצמאים" חיים כהן עם צביקה כהן, אמש

זה מזכיר את התקופה של אריה דרעי ואלי ישי, הם טענו שהם מסתדרים ומי שעושה את הבלגן הם "המקורבים". כולם יודעים איך הסתיים הסיפור עם אלי ישי.

"אני לא חושב שזו הדוגמא. אני תמיד דוגל בשיטה שאם הולכים בצורה מתואמת וישירה - מעולם לא מעניין אותי מה המקורבים אומרים. כל עוד אני יודע שצביקה ואני מתואמים ודוברי אמת אחד עם השני - כל השאר לא מעניין אותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר