חלון למזרח התיכון

זה מה שקרה בשבוע האחרון בעולם הערבי

הלחימה בסוריה, הסרטון המאיים של ארגון חיזבאללה, החמ"ל החדש של המצרים שיגן על הקופטים מדאעש וההשעיה של הבכיר באונר"א. משה פריגן מסכם שבוע בעולם הערבי (עולם)

משה פריגן | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

סוריה - בצל המלחמה הנמשכת בסוריה, ישנה פעילות דיפלומטית רחבת היקף שמטרתה להביא את הנשיא אסד לפסגה הערבית בירדן בשלהי חודש מרץ. המהלך שנתמך מאוד על ידי הרוסים והירדנים, מקודם כל העת ואף ניתנו לנשיא אסד ערבויות בטחוניות על ידי הרוסים.

העיר תדמור שבה לידיים רוסיות לאחר שכזכור לפני ארבעה חודשים נפלה בידי לוחמי דאעש במה שהיה אחד הקרבות המשפילים ביותר לצבא הרוסי בסוריה. על פי מקורות סורים, מאות הרוגים ופצועים ספג ארגון דאעש בתדמור.

בתוך כך, ממשלת אוסטרליה הודיע השבוע כי בחודש האחרון נהרגו בסיכולים ממוקדים שבעים אזרחים אוסטרלים שהצטרפו למדינה האיסלמית.

לבנון - לאחר הסיכום עם האיראנים והסורים כי באם תתפתח לחימה בזירה הלבנונית היא תורחב אוטומטית לסוריה, איומי ארגון חיזבאללה עולים מדרגה. בסוף השבוע פרסם הארגון סרט בו מופיעים כל אתרי הגרעין של ישראל. בסרט מצביע חיזבאללה על מפעלים ובסיסי חיל האוויר שלטענתו הינם בסיסי גרעין ומאיים עליהם ישירות. בסרטון ניתן לראות את המיקום המדוייק של הבסיסים והסברים מפורטים על כל אחד מהם.

ירדן - בסוף השבוע הודיע משרד הפנים הירדני כי מימש פסקי דין והוציא להורג חמישה עשר מורשעים בטרור - בכך ממשיכה ירדן את מלחמתה הבלתי מתפשרת בטרור המציף אותה מכל כיוון.

עיראק - הלחימה במרחב מוצול מתפתחת ודאעש הולך וסופג תבוסות גם במרחב זה. חיל האוויר העיראקי המשיך גם השבוע לתקוף בסיסי דאעש בסוריה כחלק מההתאוששות אותה חווה עיראק והתיאום הגובר במרחבים השונים עם הקואליציה.

ממשל טראמפ הודיע השבוע כי הוא נמצא לקראת הצגת תוכנית לייבוש דרכי העברת הכסף לדאעש לא רק בעיראק וסוריה אלא בכל העולם. עם זאת, ציינו השבוע דוברים אמריקאים כי הממשל בהידברות מול הרוסים בכדי לקחת עוד אחריות במרחבי הלחימה בעיראק, דבר שנמנעו ממנו טייסים אמריקאים זמן רב ובאופן מצומצם.

מצרים - בעקבות קריאתו של ארגון המדינה האיסלאמית במחוז סיני כנגד הקהילה הנוצרית-קופטית, החליטה ממשלת מצרים כי יוקם חמ"ל הגנה חדש על הקהילה בסיני. הכוחות המצריים מסיירים סביב מרכזי האוכלוסיה הקופטית ואף שומרים על רכוש קופטי שנעזב עקב בריחת המוני קופטים לקהיר ואלכסנדריה בעקבות איומי דאעש.

לוב - לאחר כיבוש העיר סרת', ארגון המדינה האיסלאמית שב וחוזר לפרבריה המערביים והמזרחיים של העיר טריפולי. לדברי גורמים לובים, העיר צברתא הפכה לנקודת כינוס עבור טרוריסטים הבאים מתוניסיה.

פקיסטן - ממשל טראמפ ממשיך להפתיע גם בפקיסטן. לאחר שממשל אובמה החליט לא להפסיק את החיסולים הממוקדים בפקיסטן, חזרה השבוע ארצות הברית לחסל מן האוויר במדינה. על פי גורמים פקיסטנים בתקיפה נהרגו מפקדים בכירים בארגון אל קאעידה.

טורקיה - כוחות כורדים התנקשו השבוע במספר מפקדים בכירים במחתרות הכורדיות. כמו כן הודיעה אנקרה השבוע כי במהלך חודש פברואר היא התנקשה בחייהם של שישים ושבעה טרוריסטים כורדים, מה כנראה יגרום לעוד סבב התלקחות לא נגמר בין הכורדים והטורקים.

עזה - סוכנות אונר"א של האו"ם הודיעה כי החליטה להשעות את יושב ראש התאחדות עובדי אונר"א ברצועת עזה דוקטור סהיל אלהנדי בעקבות בחירתו כחבר בלשכה המדינית של חמאס. יצויין, כי זו לא הפעם הראשונה שהוא מושהה בעקבות הקשרים עם חמאס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר