הגר"י אדלשטיין זצ"ל

הקלטה נדירה: 'אין מי ששווה את הציפורן של הרב שטיינמן'

עם תום השבעה על הגר"י אדלשטיין זצ"ל, נחשפת ב"כיכר השבת" הקלטה נדירה בה הוא מביע בחריפות את דעתו על 'הפלג הירושלמי' והמניע לקיומו: ""לצער את הרב שטיינמן". האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל בהקלטה הנדירה (תמונה ראשית, צילום: אלי קובין)

עם תום ימי השבעה על הסתלקותו של הגאון הגדול הגר״י אדלשטיין זצ״ל, מביא "כיכר השבת" הקלטה נדירה בה נשמע רבם של רמת השרון ושכונת 'נאות יוסף' בב"ב מדבר על כבודו של גדול הדור מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

ההקלטה היא משיחה של הגר"י אדלשטיין זצ״ל עם בני משפחתו, בסמוך לבחירות תשע"ה, בהן 'הפלג הירושלמי' נמנע מהצבעה למפלגת יהדות התורה, והרקע הוא החלטתו להורות לערוך כינוס לטובת 'יהדות התורה' בבית מדרשו המרכזי שבשכונה הבני ברקית.

לדבריו, ב'פלג הירושלמי' שינו את השקפתם להשקפת נטורי קרתא, בכדי "לצער את הרב שטיינמן". לגבי כינוס הבחירות בקהילתו, הוא אומר שזהו כינוס על כבוד התורה, וכבודו של הרב שטיינמן הוא כבוד התורה של הדור, שהרי בצד השני אין מישהו ששווה את הציפורן של הרב שטיינמן על פי פרטים שהוא מכיר.

וכך נשמעים השיחה בינו לבין אחד מבניו:

הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל: "יש אנשים שבעבר היו מצביעים לכנסת. למה הצביעו? כי חשבו שכמה שיש יותר נציגים, יותר טוב לאידישקייט. אז מה השתנה הפעם?... כי יכול להיות שאם יהיה הרבה שלא יצביעו, אז זה יגרום צער לרב שטיינמן, שיש מצוה לגרום לו צער. טוב, אז בשביל לגרום צער לבן אדם, אז צריך להפסיד לכלל ישראל את הנציג של הכנסת? מה הסיבה? איפה ההיגיון בזה? זה שטות כזאת, חוסר היגיון כל כך, כל כך המצווה גדולה, לשנוא את הרב שטיינמן זה "מצווה גדולה" וזה גובר על ה... כל הזמן נציגות זה כן דבר חשוב"...

הבן: כל השנים היה ככה

"כל השנים היה ככה"...

הבן: צד שני זה לא להצביע בכלל, אלו שנגד, אין הרי מפלגה אחרת.

"כן".
הבן: להיות נטורי קרתא...

"כן, צד שני לא להצביע בכלל - בכדי שהרב שטיינמן יצטער, אז הם חושבים שיתאמצו ב'מצוה'... אבל כל הזמן מה הם חשבו? שנציג אחד לכנסת זה דבר חשוב, אז בשביל המצווה הזאת, לתת מכה לרב שטיינמן, צריך להפסיד כלל ישראל חבר כנסת... אין לך שיגעון גדול מזה. זה לא להאמין שיש לו יראת השם. או שהוא מטומטם בשכלו, או שהוא רשע מרושע, איך זה יכול להיות דבר כזה? אם יש לכם סיבה אחרת שהוא גם ירא ה', וגם לא רשע מרושע, גם לא רשע, אז אני אשמח לקבל תירוץ, אבל אין לי תירוץ אחר... זה לא נכון מה שאני אומר?" ...

"הכינוס הזה לא בשביל הבחירות, זה בשביל כבוד התורה. שאלו פעם את רבי עקיבא אייגר, 'אם כל כך אתה לא מוחל על כבוד התורה, הרי אלו שמתנגדים לפסק שלך, הם גם כן גדולי תורה, אז אולי כבוד התורה שלהם, זה חשוב?'. רבי עקיבא אייגר אמר: 'בדור הזה, כבוד התורה זה הרב של פוזנא, לא הם"... כך אמר רבי עקיבא אייגר".

"זה מהשיחה של ר' ראובן יוסף (גרשונוביץ), מתי שהוא עבד כמו אריה, ר' ראובן יוסף עבד יום ולילה בשביל הרב שך. הוא עבד כמו סוס יום ולילה, הוא גם הסכים שהוא (עצמו) יברך בבני חיי ומזוני, במקום הרבי מגור, והסכים שיפרסמו תמונה שלו, שכל מי שיצביע לפי המכתב שלו יזכה לבנים יראי השם".

"אני רוצה להגיד, ר' ראובן יוסף למה הוא נלחם? הוא אמר בפירוש, 'בשביל כבוד התורה של הרב שך'. מה הפירוש? יש כבוד התורה של הגערער רב'ה, כבוד התורה של הויז'ניצר רב'ה, הויז'ניצר רב'ה היה גאון אדיר. אבל ר' לייזר פסק!. כבוד התורה של דורינו בשנה זו וזו, זה הרב שך, זה כבוד התורה.

הבן: היום זה הרב שטיינמן? זה מה שאבא אומר, היום כבוד התורה בדורינו זה הרב שטיינמן?

"כי אני לא רואה בכף המאזניים מישהו ששווה את הציפורן שלו.... לפי פרטים שאני מכיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר