לב טהור 5 - חדשנות ושמרנות גם יחד // ביקורת

להקת לב טהור האמריקאית באלבום חמישי. מה חושב מבקר המוזיקה של "כיכר השבת" על התבשיל שרקחו חברי הלהקה, ובכלל - על תופעת להקות הבנים האמריקניות (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

בשבילי המילים להקת 'לב טהור' זה פלאשבק יותר מעשור אחורה לפתיחה המטורפת של אלבומם השני בשיר 'אשר ברא' בעיבודו המרשים במיוחד של לייב יעקב ריגלר בהשראת להקת הרוק ה'סקורפיונס' וכמובן ללהיט הגדול "אם אשכחך' בלחנו של הרב טוורסקי שמושר עד היום בחופות רבות.

מאז הספיקו חברי הלהקה אלי שוובל, גדי פוקס ואלי צוקר ששרים יחד כבר 30 שנה עוד כילדים להוציא עוד שני אלבומים נוספים, אחד אלבום ווקאלי והשני, האחרון שבהם אלבום מוזיקה רגיל.

כשהאזנתי לאלבום החדש של הלהקה "לב טהור 5", הופתעתי מההתפתחות המוזיקלית של הלהקה ומהגיוון המוזיקלי בהובלתו של אלי שוובל ואסף ספקטור שלא רק עיבדו את האלבום אלא גם מנגנים בכל הכלים (מלבד כלי המיתר עליהם אחראי יועד ניר) שתשמעו ומדובר במגוון לא קטן.

שוובל אחראי גם ללחנים של 5 משירי האלבום לצד 5 שירים שהלחין גדי פוקס. בשירים משלבים חברי הלהקה קטעים שהולחנו על ידי מוזיקאים אמריקאים כשהם מגיירים אותם ומטמיעים אותם בלחנים המקוריים של 'לב טהור'. המילים ברובן מהמקורות מלבד שלושה שירים בהם יש מילים באנגלית.

הסגנון של המוזיקה של לב טהור נע בין מוזיקת פופ אלקטרונית לרוקנרול, פולק, סול ואפילו נגיעות מזרחיות ('דרור יקרא' בו מתארח האבא של אלי, ריבי שוובל, הידוע מלהקת דביקות) כשבכל השירים הביצוע הוא מוכוון להקה כשהחברים משתלבים בקולות נעימים והרמוניים.

חברי הלהקה שרים יחד כבר מהגן

באלבום מתארח "הילד הרע" של המוזיקה החסידית - ליפא שמלצער שמתארח בשיר "שמחת בית השואבה" שיר אלקטרוני שנפתח בצורה משעשעת המתאר שמחת בית השואבה בבית המקדש בה אלי שוובל הזמר וליפא הדיג'יי. השיר עצמו משלב נגיעות אלקטרוניות מקפיצות שיוצרות להיט שבהחלט בעל סיכוי גדול להפוך ללהיט לחג הסוכות.

כמיטב המסורת של 'לב טהור' באלבום משולבת גם רצועת מוזיקת אקאפלה מלהיבה ועשויה היטב - "יגע". למלאכת העיבוד של הרצועה גויס בנוסף אחד מאנשי האקאפלה הטובים בעולם - אד בויאר שסייע ל'לב טהור' ליצור תוצאה מעולה שתגרום לכם לתהות אם לא מדובר במוזיקה רגילה ולא במוזיקה שכולה נוצרה באמצעות הפה.

אחת הרצועות האהובות עליי באלבום היא "שובי לירושלים" שיר פולק קליל וקליט במיוחד, המשלב מילים באנגלית ופסוקים על ירושלים. גם שיר הפתיחה של האלבום "הללו" בסגנון הרוקנרול מלא שמחה וכיפי להאזנה.

בעידן בו להקות הבנים האמריקאיות פשוט נעלמו מהזירה כנראה כי אין להם מקום בתוכה, 'לב טהור' מראה כי היא פה ולא בחסד, מבלי לוותר על כלום גם מוזיקלית וגם ערכית, העיבודים גם האלקטרוניים מהלכים על החבל הדק של המוזיקה החסידית מחד אך כזו שבהחלט עשויה באופן מעניין המתאים לאוזניים שרגילות להקשיב גם לדברים אחרים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר