הלם בחסידות

נציג גור בעיריית י-ם: "מי זה ליצמן? אני הכי קרוב לרב'ה"

נציג חסידות גור בירושלים במתקפה קשה נגד השר ליצמן: "אם יש מחר פריימריס בגור אני מנצח אותו; האדמו"ר איתי, ולא איתו; כל הנציגים החרדים מכרו את עקרונותיהם - חוץ ממני" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השר יעקב ליצמן ויוחנן ויצמן ( צילום: באדיבות המצלם, הדס פרוש, פלאש 90)

האם העצמאות שמגלה יוחנן וייצמן נציג גור בעיריית ירושלים בענין השבת מקורה ברצון שלו להחליף את השר יעקב ליצמן בכנסת בבוא היום? כך לפחות עולה מתוכן דברים שאמר וייצמן בסיום דיון שנערך בוועדה המחוזית בירושלים.

ל"כיכר השבת" הגיע תמלול מדוייק מתוך דברים שאמר חבר מועצת עיריית ירושלים יוחנן וייצמן לאחר ישיבת מליאת הוועדה המחוזית שהתקיימה בתאריך 15.2.17, לטענת חלק מהנוכחים במקום.

דברי וייצמן נאמרו לאחר דיון מתוח מאד, במהלכו נרשמו ויכוחים פנימיים בין חברי יהדות התורה וש"ס בסוגיות שונות. לאחר הדיון, במעמד חלק מחברי הוועדה ובנוכחות נציגת הממונה על המחוז, פתח וייצמן במתקפה חסרת תקדים נגד שר הבריאות יעקב ליצמן:

"אני הכי חזק היום בגור. אין עוד נציג חרדי עם עקרונות כמוני. תבדקי מה המצב בגור. אני הרבה יותר חזק מליצמן, אני הכי קרוב לאדמו"ר מגור היום. אם יש היום פריימריס בגור, אני מנצח במקום ראשון. את לא מעודכנת, מי זה ליצמן היום בכלל".

מדובר בדברים חריפים שלא היו מקובלים עד היום בתוככי הנציגות החרדית ובפרט בחסידות גור, שם ידועה ההיררכיה הפוליטית באופן ברור, כשליצמן מהווה הנציג הבכיר שאחראי ללא עוררין על כל הענינים הפוליטיים בגור.

בהמשך שיחתו המשיך וייצמן בהתקפתו ועבר להשמיץ את הנציג האגודאי הבכיר בעיריית ירושלים, סגן ראש העיר יוסי דייטש: "יוסי דייטש מכר את כל העקרונות של החרדים במע"ר החרדי בגלל אינטרסים שלו. אין היום נציג נאמן לחרדים יותר ממני. רק לי יש עקרונות והרבנים שלנו יודעים כבר מי זה שחזק בשטח היום".

גורם שהיה בדיון אומר ל"כיכר השבת" כי מדובר בעליית מדרגה ברף ההתקפות של נציג אגודאי צעיר יחסית נגד הנציג הבכיר ביותר של חסידות גור השר יעקב ליצמן שנמצא באחת העמדות החזקות ביותר בפוליטיקה החרדית ואף הישראלית.

יודגש, בין חבר מועצת העיר יוחנן וייצמן לבין שר הבריאות יעקב ליצמן קיים נתק של ממש מזה תקופה ארוכה, על רקע ויכוחים פנימיים בחסידות גור.

בסביבת השר ליצמן ביקשו לא להתיחס לדברים.

יוחנן וויצמן אומר בתגובה ל"כיכר השבת", כי אינו זוכר את פרטי השיחה במדוייק, אולם נושא חסידות גור למיטב זיכרונו לא עלה בה. "הגברת אמרה לי בחיוך שהיא תלשין עליי לליצמן אז הגבתי לה: ליצמן? הוא זה ששלח אותי לעיריית ירושלים. הכל אני עושה בשמו ובסמכותו. זה הכל".

"מה שכן, באמת אמרתי שאני הנציג הכי נאמן לעקרונות של הציבור החרדי, וגם אמרתי חצי בחיוך על דייטש שמכר את העקרונות של החרדים לטובת המע״ר. עדיין אני חושב שמדובר בתוכנית גרועה לחלוטין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר