"אם התקציב יעבור - המאבק ייקבר"

פגישה גורלית: ביום שלישי תוכרע שמירת השבת בירושלים

ההכרעה על גורל קדושת השבת בירושלים תיפול ביום שלישי הקרוב בפגישה בין ראש העיר ניר ברקת לבין ראשי המפלגות החרדיות והדתיות. האם תתקבל ההחלטה להתנגד לתקציב העירייה? (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראשי הסיעות החרדיות גפני, דרעי וליצמן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הקרב על השבת והמלחמה על התקציב: ביום שלישי הקרוב צפויים להיפגש ראשי המפלגות החרדיות, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי ואורי אריאל עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בעניין הסטטוס קוו והמאבק על קדושת השבת בירושלים, כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת".

במקביל, למרות מינוי הצוות לגיבוש ההמלצות בסוגיה בראשות מנכ"ל העירייה אמנון מרחב ועו"ד יצחק מירון, הוא נתקל בקשיים מסויימים לגבש עמדה מוסכמת, כך שלמרות העובדה שהצוות היה אמור להביא כבר את המלצותיו, הדבר נדחה בפועל.

במקביל, ואולי שלא במקרה, אמור להגיע תקציב עיריית ירושלים, ביום רביעי הקרוב, לאישור ועדת הכספים העירונית ולאחר מכן ביום רביעי הבא לאישור מועצת העיר.

לדברי גורמים פוליטיים בעירייה, ראש העיר שמבין שנציגי פורום ה-16 הכוללים את סיעות 'יהדות התורה', ש"ס, 'בני תורה' ו'הבית היהודי' לא יתנו - לכאורה - את ידם להצבעה על התקציב עד שלא יידעו כי סוגיית חילולי השבת בפרהסיה בעיר הקודש נפתרה.

התחייבות השרים

בעקבות כך, מבקש ברקת, כך לטענת הגורמים, לעקוף את הנציגים המקומיים ו"לסגור" את העניין עם ראשי המפלגות שייתנו לנציגים הוראה להצביע בעד התקציב למרות העובדה שהוועדה לא הגישה עדיין את מסקנותיה.

נציגי העירייה החברים בפורום ה-16 אומרים ל"כיכר השבת" כי "זו תהיה טעות מרה להיכנע להבטחות ברקת. הצבעה בעד התקציב ללא התחייבות ברורה והכנסת סעיף בו יהיה כתוב במפורש כי 'העירייה לא תממן אירועים שיש בהם חילול שבת ולא תתקצב מנהלים קהילתיים שמקיימים אירועים תוך חילול שבת' תהיה בעצם תעודת פטירה של המאבק".

"אם יעבור התקציב בוועדת הכספים הרי שניתן יהיה להגדיר את המאבק ככישלון", מזהירים הנציגים. "חבל שלא ננצל את הכוח שיש לנו ונדע להיאבק על קדושת השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר