ראב"ד 'העדה': זה מה שהגר"י אדשלטיין ידרוש מאיתנו מהשמיים

במהלך הספד שנשא לזכרו של הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל, תקף ראב"ד "העדה החרדית" הגאון רבי משה שטרבנוך את המחלוקות בין הפלגים השונים במגזר החרדי. האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראב"ד העדה, אמש (צילום: בנצי צולמן)

במהלך הספד שנשא אמש (מוצ"ש) בכולל "חזון איש" בבני ברק לזכרו של הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל, תקף ראב"ד "העדה החרדית" הגאון רבי משה שטרבנוך את המחלוקות בין הפלגים השונים במגזר החרדי.

"במדרש מובא שהדיינים של בית דין של מעלה הם הצדיקים של אותו הדור, שרק הם מבינים את מצב הדור ורק הם יכולים לדון אותנו ולהוציא אותנו זכאים" אמר הרב שטרנבוך בנאומו, "ועכשיו לאחר פטירת הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל הרי בוודאי ימנו אותו בשמים כדיין בבית של מעלה, ומה הוא ידרוש מאיתנו בעיקר? הוא ידרוש מאתנו לברוח ממחלוקת! הוא יאמר לנו "אתה מתכוון לשם שמים וגם אתה מתכוון לשם שמים, אבל אני גם התכוונתי לשם שמים ובכל זאת לא היה לי שום עסק עם מחלוקת".

"הגיע הזמן שיש לנו בבית דין של מעלה דיין כרבי יעקב זצ"ל, והוא דורש מאתנו – לברוח ממחלוקת" אמר הרב שטרנבוך.

"העיקר צריכים להתחזק בלימוד התורה, במיוחד בימים אלו שנעשה מנהג בישיבות שקודם ימי הפורים נעשה "סוף זמן" ומתרפים בתורה, ומי פילל בדורות הקודמים שימי בין הזמנים שהתחילו ביסודם בשביל ימי הפסח, יתפשטו כל כך ויתחילו כבר מתחילת חודש אדר" הוסיף הראב"ד.

"זכורני שהגאון רבי איסר זלמן מלצר זצ"ל סיפר לי שבישיבת "ואלז'ין" היו לומדים בישיבה בכל יום עד ערב פסח, ולא היה "בין הזמנים" סביב ימי הפסח, ומה נענה בדורנו שבעוה"ר לא זו בלבד שיש ימי בין הזמנים, אלא כבר מתחילת חודש אדר נעשה "סוף הזמן".

"היות שצדיקי הדור משמשים כדיינים בבית דין של מעלה, יש לברוח במיוחד ממחלוקת, כי כידוע מרן הגר"י אדלשטיין זצ"ל היה איש שלום ורודף שלום, ובהיותו דיין בבית דין של מעלה הוא יקפיד בעיקר על בעלי מחלוקת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר