הטור השבועי

די לבכיינות / דב הלברטל

את התעשייה, הצבא, התקשורת, התחבורה, בתי החולים הקים השמאל. רוב הרוגי היישוב באותן שנים, היו אנשי השמאל, בכיינותו של הימין, היא התגלמות כפיות הטובה (דעה)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
עו"ד דוב הלברטל (צילום: באדיבות המצלם )

זה מקומם לשמוע שהמדינה רק התנכרה לתימנים. זה מקומם לשמוע שהיא השאירה את בני עדות המזרח במעברות. זה מקומם לשמוע שבית המשפט העליון מורכב משמאלנים אוהבי ערבים.

כי מי שהעלה ארצה, תוך סיכון חיים כפשוטו, במבצע הטסה מדהים שנמשך חצי שנה כארבעים ושמונה אלף מיהודי תימן - שהתנהגו כלפיהם בתימן כאבק אדם, תוך רציחתם והשפלתם – היה שלטון השמאל. מי שהעלה את מאה שלושים אלף יהודי עיראק, היה השמאל הישראלי. מי ששלח שליחים למרוקו, לאלג'יר, להרי האטלס, לג'רבה, והעלה ארצה מאות אלפים מהם, היה השמאל הישראלי. ניסו גם להקנות להם בארץ מיומנויות לעבודה, אך הם אלה שלא רצו. זו הייתה המציאות.

אבל הימין יודע רק להיות כפוי טובה. האינתיפאדה השניה לא מוגרה על ידי מבצע חומת מגן. גם אחרי המבצע, המשיכו פיגועי ההתאבדות, ואף התעצמו. עשרות יהודים נהרגו מעבר לקו הירוק. רק בלחץ ציבורי וצבאי כבד, הסכים שרון להקים את גדר ההפרדה. זה הפחית כשמונים אחוז מהפיגועים. וכך מוגרה האינתיפאדה. אבל מי התנגד להקמת הגדר במשך שנים? שרון והמתנחלים. כי לדידם, הקמת הגדר תנציח כביכול את ההפרדה לגבולות שישים ושבע. העיקר שטחים, ולא משנה כמה יהודים יהרגו.

אבל זה לא כל הסיפור. את גדר ההפרדה סימנו המתנחלים ושרון באופן שעושק קרקעות חקלאיות מהפלסטינים. מפריד בין משפחות. שם את בתי הספר שלהם בצד השני של הגדר. סוג של התעללות והתעמרות אכזרית, שכל מי שרק ראה את הסימון, הבין שזו שערורייה מכל בחינה פוליטית ומוסרית שהיא. כך הגדר לא תתקיים.

מי הציל את המצב, היה כמובן בית המשפט העליון שהתערב והציל את המדינה משרון והמתנחלים. אז לא רק שכפויי הטובה האלה, שגרמו בעקיפין למותם של עשרות יהודים, לא הכירו טובה לבית המשפט שהציל את הגדר, אלא הוציאו דיבתו של בית המשפט רעה, כשמאלני אוהב ערבים. אגב, נשיא בית המשפט העליון היה בין השאר, מאיר שמגר, בוגר האצ"ל. והיו שם עוד אנשי ימין, כמו דב לוין חלימה ואחרים. אבל מה זה משנה.

לדידם, בית המשפט העליון הוא השולט במדינה. אלא שלבית המשפט העליון, פשוט מתמנים השופטים הטובים ביותר. עד היום, שהמתנחלים מינו שופטים אפורים כמנוי פוליטי מובהק. העיקר כיפה ושביס. לפקולטות למשפטים מתקבלים במבחנים אנונימיים. כל אחד זכאי לגשת, ואף אחד לא יודע אם הוא ימני או שמאלני. אם הימין היה צודק בטענתו כלפי מגזר השופטים, זה אומר רק דבר אחד, שאין מספיק אנשי ימין המוכשרים ללמוד משפטים, וממילא לא מתמנים מהם שופטים. אבל הכל זה רק כפיות טובה.

את המדינה הקים השמאל. מבלי להתייחס להיבטים האידיאולוגיים של החרדיות נגד המדינה, הרי בן גוריון הוא שהקים את המדינה, ולצדו אנשים כמו שרת, לוי אשכול, גולדה מאיר ואחרים. אנשי הימין לא היו שם. בגין הגיע רק מספר שנים לפני קום המדינה, כשבני הקיבוצים והמושבים, אנשי העבודה מסרו כבר נפשם להקמת מוסדות המדינה ומפעליה. בגין בסך הכל הנהיג מרד נגד הבריטים, יחד עם עוד מספר אלפים בודדים חברי ארגונו.

את התעשייה, את הצבא, את התקשורת, את התחבורה, את בתי החולים, הקים השמאל. רוב הרוגי היישוב באותן שנים, מפרעות הערבים ובמלחמת השחרור, היו אנשי השמאל האירופאי. ואחרי שלטון של ארבעים שנה של הימין, שלא היו כאן בהקמתה של המדינה, הם עוד מעיזים לומר שמי ששולט במדינה זה התקשורת ובית המשפט העליון. כי בכיינותו של הימין, היא התגלמות כפיות הטובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר