חילולי השבת בירושלים

הדרישה של 'דגל' מברקת: סעיף מיוחד בתקציב העירייה

פגישתם של יו"ר 'דגל' ח"כ גפני עם הרב ברוך סולובייצ'יק - הכוח הרבני העולה של המפלגה, אולי לא מצאה חן בעיני גורמים במפלגה, אך הובילה לשורת החלטות באשר למאבק השבת בירושלים (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פגישת גפני, הרב סולובייצ'יק והנציגים (באדיבות המצלם)

פגישתם אמש (ראשון) של יו"ר 'דגל התורה' חבר-הכנסת משה גפני עם ראש ישיבת "תורת זאב" וחבר ועדת הרבנים של 'דגל התורה' בירושלים, הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק - שנחשפה ב"כיכר השבת" - מעוררת הדים בקרב אנשי המפלגה.

הרב סולובייצ'יק נחשב לכוח רבני עולה ולאיש החזק ב'דגל התורה' בירושלים, אשר מוביל מהלכים ישירים מול ראש העיר ניר ברקת - מעל ראשם של חברי המועצה בעירייה, כאשר שיתוף הפעולה שנוצר בינו לבין יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני - אולי בניגוד לשאיפתם של חלק מהגורמים במפלגה - מוכיח כי ההנהגה התורנית והפוליטית החליטו לשלב ידיים בנושאים העומדים על הפרק.

אמנם ישנם חילוקי דעות בין גישתו של גפני השוללת כל הידברות עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, לעומת גישתו של הרב סולובייצ'יק המוביל הידברות ישירה עם ברקת ויועציו החרדיים, אך ל"כיכר השבת" נודע כי הפגישה אמש - שהחלה בארבע עיניים בין הרב סולובייצ'יק וגפני - והתרחבה עם חברי מועצת העיר יצחק פינדרוס, אליעזר ראוכברגר וישראל קלרמן ואיציק ברנר מנהל סניף דגל התורה בירושלים, התנהלה באווירה טובה.

במהלך השיחה נידונו בהרחבה מאבקי השבת בעיר והצורך בשמירה על הסטטוס קוו וזאת לקראת פגישתם של ראשי המפלגות החרדיות והדתיות - דרעי, גפני, ליצמן ואריאל עם ברקת ביום שלישי - פגישה שדבר קיומה נחשף לראשונה ב"כיכר השבת".

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הפגישה הוחלט לדרוש באופן חד וברור כתנאי לאישור תקציב 2017 ביום רביעי את הכנסתו של סעיף מיוחד שימנע תקצוב על ידי עיריית ירושלים של פעילות הכוללת חילולי שבת.

בפגישה חודדה העובדה כי זו היא עמדתם של כלל הנציגים החרדים והדתיים הדורשים שקדושת השבת בעיר הקודש תישמר כפי שראוי לעיר שהינה פלטרין של מלך.

בפגישה הוחלט כי במידה והכנסת הסעיף לא תתקבל על ידי ראש העיר הרי שחברי מועצת העיר יתנגדו לתקציב עיריית ירושלים לשנת 2017. עם זאת לא מן הנמנע כי במידה וראש העיר יחליט לאפשר לנציגים החרדים חופש הצבעה בנושאי תקציב במהלך השנה - הרי שהנציגים החרדים יתמכו בתקציב העירייה חרף אי הכנסת הסעיף שלא יממנו חילולי שבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר