הרפורמה לסיעוד ממלכתי

ליצמן פתח במשבר: לא אצביע עם הקואליציה

שר הבריאות יעקב ליצמן פתח במשבר קואליציוני עצמאי והודיע כי לא יצביע עם הקואליציה בשל אי יישום ההסכם הקואליציוני בתחום רפורמת הסיעוד הממלכתי (בריאות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר יעקב ליצמן (צילום: דוברות משרד הבריאות)

בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שהתקיימה אמש (ראשון) שב ודרש שר הבריאות יעקב ליצמן את יישום הרפורמה לסיעוד ממלכתי שגיבש במשרד הבריאות, בהתאם להסכם הקואליציוני שנחתם עם כינון הממשלה הנוכחית.

ליצמן אמר נתניהו ולשר האוצר משה כחלון כי "ישראל נמצאת במשבר חמור בתחום הסיעוד וכי העובדה כי - אנו בחודש מרץ ל-2017, ועדיין תלויה ועומדת החלטת הממשלה שאישרה ההסכם הקואליציוני בו התחייב ראש הממשלה ושר האוצר ליישם רפורמת הסיעוד עד לסוף 2016 - מהווה הפרה ברורה של ההסכם החתום על כל המשתמע מכך".

ליצמן הזהיר והודיע כי הוא מתכוון שלא להצביע עם הקואליציה בהצבעות השונות, בהיות שהממשלה אינה ממלאת אחר התחייבותה הברורה בתחום הסיעוד.

כחלון אמר במהלך הדיון כי הוא "בעד רפורמת הסיעוד אך הוא נגד מהלך שיש בו העלאת מיסים". לעומתו הבהיר שר הבריאות כי" ההסכם הקואליציוני כולל את הרפורמה על סעיף העלאת מס הבריאות באופן 0.5 אחוז לערך, וכי ההתחייבות קיימת על כך במלואה".

בנוסף הבהיר ליצמן "מבחינתי אין מדובר בהעלאת מיסים אלא בהורדת מיסים, שכן רוב הציבור שמשלם כיום לביטוחים פרטיים הון עתק למימון שירותי סיעוד, יפסיקו לשלם זאת ויזכו למימון ממשלתי כמפורט ברפורמה לסיעוד ממלכתי שגובשה במשרד הבריאות".

במשרד הבריאות מדגישים: "כמעט כל יתר השרים, ראשי הסיעות, שהשתתפו בדיון תמכו חד משמעית בעמדת שר הבריאות ובדרישתו ליישם במלואו את רפורמת הסיעוד כפי שעולה מההסכם הקואליציוני".

בסיום הישיבה ביקש נתניהו להביא בפניו את נוסח ההסכם הקואליציוני. משהובא הסעיף העוסק בסיעוד ממלכתי תמך ראש הממשלה בעמדת שר הבריאות ואמר לשרים: "הסכמים יש לכבד. הנה כך התחייבנו ועלינו לעמוד בכך וליישם זאת".

לבסוף נקבעה פגישה מקצועית בין נציגי משרד הבריאות לאוצר כדי לקדם את דרישת שר הבריאות ליישום ההסכם הקואליציוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר