לוקחים אחריות

זו לא מתיחה: הפנייה הערבית לתושבי ביתר

במכתב שנשלח לתושבים בביתר עילית מתנצלים תושבי חוסאן על ידויי האבנים וקובלים על אובדן פרנסתם • "נפצה את מי שנפגע" - כתבו בעברית ובערבית • בפנים: המכתב (חדשות)

חרדים בכפר חוסאן, ארכיון (צילום: נתי שוחט פלאש 90 )

תושבים פלסטינים בכפר חוסאן שיגרו היום (שני) מכתב לתושבים בעיר ביתר עילית הסמוכה בו הביעו התנצלות על רבוי מקרי יידויי האבנים לעבר כלי רכב ישראלים הנעים בכביש עוקף חוסאן.

התושבים הפלסטינים שחותמים את שמם בסיום המכתב טוענים כי ילדים ונערים "חסרי מעש",כלשון המכתב שלא לומדים בבתי ספר הם אלו שמיידים את האבנים ובקבוקי התבערה ויורים את הזיקוקים ואין להם שליטה עליהם.

במכתב שנכתב בשפה הערבית והעברית נכתב: "זה מספר חודשים שישנה התנהלות עוינת כלפינו מאת צעירי הכפר השבאב שאינם לומדים בבית בספר כלל ולכך עיתותיהם פנויות לעשות שטויות ושאר דברים שאינם עולים בקנה אחד עם דרכינו וסגנון חיינו.

"אנו רוצים להתנצל בשם כל בני המשפחה משפחת אלחממרה ומשפחת סבאין על זריקות האבנים התדירות בכביש שעוקף את כפרינו כפר חוסאן ועל זיקוקי הדינור ובקבוקי התבערה המושלכים במשובה ובזדון ע"י הצעירים חסרי המעש ואין באפשרותינו להשתלט עליהם כלל וכלל".

"תקוותינו היא שנוכל להמשיך לעבוד כרגיל כמו בעשרים השנה האחרונות בהם נכנסנו מידי בוקר לעירכם ביתר עילית ומירב הבתים ותוספות הדיור נבנו על ידי הקבלנים המוצלחים לבית אלחממרה ולבית סבתאן, איננו רוצים כלל להישאר מחוץ לעירכם כמנודים ולאבד את מקור פרנסתינו ופת לחמינו".

המצור על הכפר חוסאן (צילום: אורן נחשון פלאש 90)

"אם ידוע לכם על מקרה ספציפי שאדם נפגע מאבנים שהושלכו על ידי הצעירים ניתן לפנות אלינו ונשתדל לפצות אותו בכל האפשרויות העומדות לפנינו. בברכת פורים שמח". לשון המכתב.

יצויין, כי בתחילה היה מי שטען כי מדובר ב"מתיחה" לקראת חג הפורים, אולם גורמים בכפר אישרו כי אכן מדובר בפנייה אמיתית מצדם לשכנים היהודים.

יצויין כי בחודש האחרון סגר הצבא את כל הכניסות לכפר ולא אפשר ליהודים להיכנס ולרכוש מוצרים בחנויות בכפר דבר שהסב נזקים כבדים לבעלי עסקים שניזוקו מידויי האבנים לעבר הכביש. בשבוע האחרון פתח הצבא שוב את הכניסות אל הכפר לאחר שקט יחסי בכביש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר