ברוך דיין האמת

בגיל 116: נפטר חכם זכריה בראשי, האדם הכי מבוגר בירושלים

חכם זכריה בראשי הלך לעולמו בגיל 116. הוא נחשב לאדם המבוגר ביותר בירושלים והיה מנכבדי הקהילה הכורדית בארץ. הוציא ספרים תורניים והיה דרשן מוכר בבירה. ומה הטיפים שלו לחיים ארוכים? (חדשות, בארץ)

חכם בראשי ז"ל (צילום: פלאש 90)

בירושלים הלך היום (שני) לעולמו חכם זכריה בראשי והוא בן 116 שנים. חכם בראשי היה היה דרשן ירושלמי ומנכבדי הקהילה הכורדית בישראל. בראשי התגורר בשכונת בקעה בבירה והותיר אחריו חמישה ילדים (שלושה נפטרו במהלך חייו) 29 נכדים, 72 נינים ו-24 בני נינים.

חכם בראשי ז"ל מדבר על מרן הרב עובדיה יוסף:

בראשי הוגדר כאדם המבוגר ביותר בירושלים, והיו אף שגרסו כי הוא האדם המבוגר ביותר בישראל. על פי הידוע, הוא נולד בשנת תר"ס בכפר בראשי שבכורדיסטן העיראקית להוריו הרב אליהו והרבנית שמחה, אביו עסק למחייתו באריגת שטיחים. חכם זכריה למד בכורדיסטן בתלמוד התורה המקומי וכבר בצעירותו נהג לדרוש בפני הציבור בבתי הכנסת. בשנת תרצ"ו עלה זכריה ארצה והשתקע בירושלים.

למחייתו החל לעסוק בבניין, אך המשיך כל העת בפעילותו הרוחנית כדרשן והיה ממקימי הארגון של יהודי כורדיסטן בישראל וכן נמנה על המוציאים לאור של כתב העת של יהודי כורדיסטן הנקרא "התחדשות" והופיע במספר כרכים. משנת תש"י עבד בעיריית ירושלים במחלקת החינוך.

בשנת תש"ם נבחר להיות אחד מ"יקירי ירושלים" עקב פועלו למען העיר ירושלים ולמען העדה הכורדית. אות שקיבל מראש העיר דאז טדי קולק ומהנשיא יצחק נבון. במהלך חייו חיבר את הספרים 'ילקוט בראשי' - דרשות על פרשיות השבוע ועל ספר הזוהר.

חכם בראשי ז"ל על גיוס חרדים:

עד שנותיו האחרונות היה עצמאי, ונכדיו סיפרו כי אינו נזקק לעזרת ולסיוע בחייו האישיים. כשהיו מבקשים מחכם בראשי המלצות לחיים ארוכים, הוא היה אומר: "צריך להיזהר בתזונה, לא לאכול לשובע. בבוקר אני אוכל פרוסת לחם עם מים, רק עם מים, גם כשאין לי תיאבון, אני משתדל להישאר אופטימי".

חכם בראשי עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת (צילום: פלאש 90)
חכם בראשי עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת (צילום: פלאש 90)
חכם בראשי עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת (צילום: פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר