טבע לאחר פעילות מסווגת; מפקדו וקצינים נאשמים במותו

כתבי אישום בגין גרימת ברשלנות והתרשלות הוגשו נגד שלושה קצינים שהיו מעורבים באירוע בו טבע למוות חייל. הקצינים הודחו כחודשיים לאחר התקרית (צבא וביטחון)

אירוע הטביעה (צילום: חוסיין אלעוברה, תיעוד מבצעי מד"א )

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד שלושה קצינים מיחידה מסווגת באגף המודיעין בצה"ל במעורבות בגרימת מותו של החייל אילן יענקבליץ' ז"ל שטבע במאגר מים במועצה האזורית אשכול ביולי 2016. שניים מהקצינים בדרגן רס"ן (רב סרן) מואשמים בגרימת מוות ברשלנות, והקצין השלישי מואשם בהתרשלות.

כזכור, ינקלביץ' ז"ל טבע במאגר במועצה האזורית אשכול במהלך פעילות מבצעית של היחידה בה שירת - בזמן שהמאגר הוגדר כאסור לרחצה.

אירוע הטביעה במאגר המים (צילום: רועי עידן ynet)

הלוחמים שפעלו במקום, נכנסו יחד עם קצינים להתרענן במאגר שלא בצורה מוסדרת כנהוג בצבא ומבלי שהדבר תוכנן בפעילות המבצעית - הרחצה לא הוגדרה מראש כחלק מהפעילות.

הקצינים שמואשמים הם המפקד שאישר לחיילים ולקצינים את הרחצה במאגר; קצין נוסף שהשתתף ברחצה וקצין נוסף שהיה במקום אך לא לקח חלק בתכנון האירוע שהוביל בסופו של דבר למותו בטביעה של ינקלביץ'.

אילן ינקלביץ' (צילום: באדיבות המשפחה)

בכתב האישום שהוגש נגד הקצינים נכתב כי: "הנאשמים לא עבדו לפי הפקודות והנהלים לגבי פעילות במים או לגבי כל פעילות צבאית ולא באמת היה תכנון כלשהו או פעולה כלשהי במטרה לוודא שהכול מתנהל בצורה בטוחה".

כזכור, חודשים לאחר האירוע הדיח הרמטכ"ל רא"ל (רב אלוף) גדי אייזנקוט את שלושת הקצינים על פי המלצת ועדת חקירה שהוקמה לאחר המקרה וכעת כאמור הוגש נגדם כתב אישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר