מזל טוב

תתרגלו לתואר החדש: הכתב לענייני חרדים ד"ר אבישי בן חיים

כתב ערוץ 10 לענייני חרדים, אבישי בן חיים, זכה היום בתואר דוקטור לאחר שעבודת הדוקטורט שכתב על מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל אושרה באופן סופי. מזל טוב! (עיתונות, ברנז'ה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
ד"ר אבישי בן חיים (צילום: באדיבות חדשות 10)

הוא כותב ומשדר כבר שנים כפרשן לענייני חרדים, ואף כתב ספר על משנתו של הרב שך - "איש ההשקפה - האידאולוגיה החרדית על פי הרב שך", אך מהיום הוא גם דוקטור באופן רשמי.

במכתב שפרסם בדף הפייסבוק שלו חשף בן חיים כי עבודת הדוקטורט שלו אושרה סופית והוא זכאי לתואר ד"ר מהאוניברסיטה העברית שם למד בחוג למחשבת ישראל, לאחר שהשלים תואר ראשון ושני במחלקה להיסטוריה של עם ישראל.

"עבור: ד''ר אבישי בן חיים. אבישי שלום. עבודת הדוקטורט שלך אושרה במליאת הרשות לתלמידי מחקר של האוניברסיטה העברית בירושלים. מזל טוב".

בספרו ''איש ההשקפה – האידיאולוגיה החרדית על פי הרב שך'' עסק ד''ר אבישי בן חיים במנהיגה הגדול של היהדות החרדית ליטאית הרב אליעזר מנחם מן שך, בעבודת הדוקטורט הוא עוסק במנהיגה הגדול של היהדות החרדית ספרדית מרן הרב עובדיה יוסף.

העבודה "'אנו אין לנו עסק בנסתרות?' הרב עובדיה יוסף יחסו למקובלים ויחסיו עם 'הנסתרות' נעשתה במסגרת החוג למחשבת ישראל באוניברסיטה העברית בהנחייתו של חוקר החרדים פרופ' בנימין בראון. העבודה מייחסת חשיבות רבה למקומן של המיסטיקה והקבלה בדת בכלל ובדורו ובסביבתו של הרב עובדיה בפרט ולכן מנסה דווקא דרך יחסיו המורכבים ומאבקיו של הרב עובדיה עם המקובלים, הקבלה, המיסטיקנים והמיסטיקה להקיף את דמותו של הרב עובדיה על כמעט כל היבטיה המרכזיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר