"פעולה לא בטוחה"

האיראנים התגרו בספינה אמריקאית וגרמו לה לסטות

פרובוקציה: סירות של משמרות המהפכה האיראניים התקרבו בצורה מסוכנת לספינה אמריקאית שהם מתעלמים מהניסיונות ליצור איתן קשר. בנוסף, ניסו האיראנים טילי פאתח (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

גורם אמריקני אמר הערב (ב') לסוכנות הידיעות רויטרס כי ספינה של חיל הים האמריקני נאלצה לסטות מהמסלול בעקבות התקרבות חריגה של כלי שיט איראניים ממשמרות המהפכה. לדברי הגורם, התקרית אירעה בשבת האחרונה. הספינה האמריקנית שטה באזור מצרי הורמוז כשלפתע הבחינו בסירות של משמרות המהפכה שהאיצו במהירות לעבר הספינה והגיעו עד כדי מרחק של כחצי קילומטר.

בעקבות הפעולה האיראנית נאלצה הספינה האמריקנית, שלוותה על-ידי שלוש ספינות נוספות של חיל הים הבריטי, לשנות את המסלול. הגורם ציין כי נעשו ניסיונות רבים לתקשר עם כלי השיט האיראניים, אך לא הייתה תגובה. "זו הייתה פעולה לא בטוחה ולא מקצוענית", אמר הגורם האמריקני.

ההערכה היא שמדובר היה בפעילות מכוונת ולא מדובר בשגגת אנוש של האיראנים שכמעט ומשתדלים בכל הזדמנות להתגרות באמריקאים.

בחודש אוגוסט נרשמו כמה תקריות בין משמרות המהפכה וחיל הים האמריקני באזור מצרי הורמוז. במקרה אחד התקרבו במהירות כלי שיט של המשמרות עד כדי 300 מטרים ממשחתת אמריקנית ובתגובה נורו נורי אזהרה מהספינה האמריקנית. במקרה אחר, כמה ימים מאוחר יותר, שוב התרחש אירוע דומה.

האירועים שהתרחשו אז עוד תחת שלטון אובמה הובילו לגינוי חריף מהבית הלבן. "יכולות להיות טעויות לא מחויבות בשטח בשל הפעולות האיראניות", אמר אז דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אך בפועל לא נעשה דבר על ידי האמריקאים. על פי ההערכות האיראנים בוחנים עם כניסת טראמפ לבית הלבן את התגובות האמריקאיות של הממשל החדש.

בתוך כך, רשת "פוקס ניוז" דיווחה מפי שני גורמים אמריקנים כי איראן ביצעה בסוף השבוע ניסוי בטילים בליסטיים. לפי הגורמים, שני טילים מדגם פתאח 110 נורו לעבר מפרץ עומאן, כשטיל אחד השמיד מטרה שהוצבה במרחק של כ-250 ק"מ ממקום השיגור בבסיס משמרות המהפכה בבאנדר א-יאסק בדרום מזרח איראן.

הגורמים ציינו כי זה הניסוי הראשון זה שנתיים שאיראן מבצעת בטילי הפתאח. לדבריהם, הניסוי הראשון נערך בשבת, אך הוא לא הצליח ולמחרת ניסו האיראנים שוב – והפעם הניסוי הוכתר כמוצלח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר