הפסיקה התקדימית

מאבק בפתח? גדולי ישראל בעבר: "להתנגד לרישום אזורי"

מנהלי הסמינרים החלו בסבב פגישות אצל גדולי ישראל בעקבות החלטת בית המשפט לחייב רישום אזורי באלעד. מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי בעבר: "יש להתנגד לרישום אזורי" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי לצד ההוראה נגד רישום אזורי (צילום: יעקב נחומי ויעקב כהן - פלאש 90)

פסיקת בית המשפט לפיה יש לחייב את עיריית אלעד בקיום רישום אזורי לסמינרים, גרמה לטלטלה עצומה בעיר. במקביל, כפי שפורסם היום (שני) ב"כיכר השבת", מתכנסים הערב ראשי ומנהלי איגוד הסמינרים לדיון חירום על מנת לטכס עיצה כיצד להתמודד עם הפסיקה וההתערבות בעצמאות החינוך החרדי.

ל"כיכר השבת" נודע כי המנהלים הגיעו הערב אל מעונו של הגאון רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקא, והתייעצו עימו במשך שעה ארוכה כיצד לפתור את המשבר שנוצר.

בהמשך צפויים ככל הנראה המנהלים להגיע אל מעונו של הגאון רבי גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', על מנת להציג בפניו את צדדי הסוגיה ולקבל את הכרעתו דעת תורה.

כזכור, בעבר פרסמו גדולי ישראל, בראשם מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, שר התורה הגר״ח קנייבסקי, הגר"ג אדלשטיין והגר"נ קרליץ מכתב מיוחד בו נכתב כי יש להתנגד לרישום אזורי. גם מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל פרסמה מכתב דומה.

בעיריית אלעד שוקדים על מציאת פתרונות שמחד יקיימו בפועל את צו בית המשפט, ומאידך יבהירו באורח נחרץ וחד משמעי את עמדת גדולי הדור האוסרת שיתוף פעולה עם מצב זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר