פיז'ו 3008 היא מכונית השנה באירופה

פיז'ו 3008 הוכרזה כ'מכונית השנה' וקטפה את המקום הראשון בתחרות שנערכה כמידי שנה, במסורת הנהוגה מאז 1964 באירופה (רכב)

פיז'ו 3008 (צילום: אתר החברה)

פיז'ו 3008 הוכרזה כ'מכונית השנה' וקטפה את המקום הראשון בתחרות שנערכה כמידי שנה, במסורת הנהוגה מאז 1964 באירופה. התחרות שנערכת כבר כמה עשורים איבדה מעט את חשיבותה כמדרגת בשוק הרכב העולמי הרכבים, אך עדיין התואר 'מכונית השנה' הוא תואר נחשק וקסום, הנותן בידול מהותי ונדיר עבור הרכב הזוכה בו ולכן מאתגר מאד את משרדי הפרסום והשיווק.

בתפקיד השופטים בתחרות השתתפו 58 עיתונאים בכירים מ-22 מדינות אירופה שבחנו קריטריונים שונים ברכב שעל פיהם נקבע הדירוג של המשתתפות בתחרות. הקריטריונים שנבדקו הם: עיצוב, מחיר, מהירות, בטיחות, מינוע, נוחות, חיסכון בדלק, ביצועים, ידידותיות למשתמש, שביעות רצון הנהג, ובעיקר: מקוריות, טכנולוגיה יצירתית ותמורה למחיר.

בשלב הראשון של התחרות הוכרזו 30 מכוניות כמועמדות לתואר הנכסף, ובנובמבר קבלו 7 הפיינליסטיות את כרטיס הכניסה לגמר, כשכל עיתונאי קיבל 25 נקודות אותן הוא נדרש לחלק ל-5 מכוניות לכל הפחות מתוך שבע הפיינלסיטיות, עם ניקוד מירבי של 10 נקודות לרכב.

בשונה מהתחרות האחרונה, בה נבחרו מכוניות יוקרתיות בעיקר, מבט זריז ברשימת המתמודדות הסופיות מלמד כי השופטים בתחרות החליטו לוותר השנה על דגמי היוקרה והפאר, וקריטריונים שהעלו את המכוניות לשלב הגמר סבבו יותר סביב ה'בשורה' החדשנית שמביאה איתה כל מכונית חדשה.

ואכן, הזכיה בתואר 'מכונית השנה' של ה-פיז'ו 3008, שהוכרזה היום (ב') ערב פתיחת תערוכת הרכב בז'נבה, יצרה תקדים כשניתנה - לראשונה בהיסטורית התחרות - לרכב פנאי.

למקום השני והמכובד עם 297 נקודות הגיעה האלפא רומיאו ג'וליה, אחת המכוניות החשובות של יצרנית הרכב האיטלקית שהיתה חביבת המומחים בתחרות, בפער קטן של 2 נקודות בלבד מהניקוד שקיבל ה-3008.

המרצדס E הגיעה למקום השלישי עם ניקוד של 197 נקודות, כשלא רחוק מאחוריה מגיעה למקום הרביעי המתחרה השוודית, ה- וולוו S90. שישית הגיעה סיטרואן C3 עם 166 נקודות, ואחרונות ברשימת הפייניליסטיות הגיעו המתחרות היפניות, טויוטה C-HR עם 165 נקודות וניסאן מיקרה עם 135 נקודות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר