הקרב על מוסול

כוחות הצבא העיראקי השתלטו על מתחם ממשלה במוסול

כוחות הצבא העיראקי מגובים בכוחות הקואליציה בהנהגת ארה"ב כבשו את מתחם הממשלה בעיר מוסול, העיר הגדולה ביותר שכבש דאע"ש מאז תחילת המלחמה (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ההרס בעיראק, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

מכה לדאע"ש: כוחות הביטחון של עיראק השתלטו היום (שלישי) על סניף הבנק המרכזי במוסול, שאותו בזזו אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" כשכבשו את העיר ב-2014 – כך מסר דובר הצבא. חיילים עיראקים גם כבשו בניין ששימש בית משפט לדאעש, הודיע קולונל עבד אל-אמיר אל-מוחמדאווי, דובר יחידות העילית של משרד הפנים.

על פי הדיווח של אבי יששכרוב ב'וואלה' יש לכיבוש הזה חשיבות סמלית רבה, בית המשפט במוסול היה ידוע בנתינת גזרי דין נוקשים, בהם סקילות, השלכות אסירים מגגות וכריתת ידיים, בהתאם לאידיאולוגיה הקיצונית של דאעש. סניף הבנק המרכזי ובית המשפט נמצאים באותו האזור שבו נמצא המתחם הממשלתי המרכזי, שאליו פרצו כוחות הביטחון במהלך הלילה. הכוחות השתלטו גם על המוזיאון המרכזי במוסול, שניזוק ונבזז בידי אנשי דאעש בעת שכבשו את המקום.

לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, במתחם הממשלתי התבצרו כמה אנשי דאעש, בעוד אחרים רבים פזורים ברחבי העיר. אל מוחמדאווי הוסיף כי עשרות אנשי דאעש נהרגו. כיבוש המתחם הממשלתי יסייע לכוחות העיראקיים לתקוף את הלוחמים הנמצאים בעיר העתיקה, ויסמן צעד סמלי לקראת החזרת הרשויות העיראקיות למוסול, אף שמבני הציבור נהרסו ולא שימשו את דאעש.

הקרב על מוסול, שהחל ב-17 באוקטובר, נכנס כעת לשלב מורכב יותר, משום שהוא יתנהל באזור צפוף בעיר העתיקה, שבו מסתתרים, לפי הערכות, אלפי אנשי דאעש בין האזרחים שנותרו בעיר. בעיר העתיקה נמצא המסדר א-נורי, שבו הכריז מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי על החליפות האסלאמית.

מוסול היא העיר הגדולה ביותר בעיראק שעליה השתלטו אנשי דאעש וכיבושה ב-2014 נחשב אז לניצחון הצבאי הגדול ביותר של הארגון המוסלמי הקיצוני. אם יאבד דאעש את אחיזתו בעיר, הוא יפסיד את אחיזתו המשמעותית ביותר בעיראק. אם וכאשר יסתיים הקרב במוסול בתבוסת הארגון, דאעש צפוי לבצר את עמדותיו בא-רקה שבסוריה, הנחשבת לבירתו הלא-רשמית.

ארגוני סיוע העריכו כי כ-750 אלף בני אדם חיו במערב מוסול כשהחלה המתקפה בצד זה של העיר ב-19 בפברואר, אזרחים שכעת יקשו על הלחימה בתוך שטח בנוי ומאוכלס. כוחות צבא עיראק השתלטו על החצי המזרחי של העיר בחודש ינואר. הקואליציה בהנהגת ארצות הברית מספקת סיוע אווירי וקרקעי למתקפה בעיראק ותומכת בכוחות הצבא המקומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר