מודים באיחור

איראן: אלפי חיילינו נהרגו בסוריה ועיראק

לאחר כמה שנות לחימה בסוריה ועיראק מודים האיראנים כי מעל 2000 חיילים איראניים נהרגו בקרבות עם המורדים ודאע"ש. הערכות: המספרים אף גבוהים יותר (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לאחר שניסו במשך תקופה ארוכה להסתיר את המספרים מודים האיראנים כי יותר מ-2,000 לוחמים מאיראן נהרגו במלחמות בעיראק ובסוריה. כך חשף היום (יום ג') ראש המשרד ליוצאי צבא באיראן. "כ-2,100 לוחמים הפכו לחללים עד כה בעיראק או במקומות אחרים בהגנה על המאוזוליאומים (מבני קבורה) הקדושים", אמר מוחמד עלי שאחידי לסוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א.

שאחידי, ראש המשרד לחללים ויוצאי צבא של איראן, אמר את הדברים במהלך כנס שנערך בטהרן בנושא תרבות מות הקדושים. הנתון שפרסם איש הממשל האיראני גבוה פי שניים מהנתון שפרסם בנובמבר 2016 והתייחס רק לסוריה וסביר להניח שגם הוא אינו מדויק כדרכם של האיראנים וסובל מהפחתה משמעותית.

איראן, ביחד עם רוסיה, היא בעלת ברית מרכזית של משטרו של בשאר אסד במלחמת האזרחים שמתחוללת בסוריה, והיא גם שולחת מיליציות שיעיות לעיראק להילחם בארגון הטרור הסוני "המדינה האיסלאמית" (דאעש). שאחידי לא פרסם פרטים נוספים על האיראנים שנפלו בקרבות בעיראק ובסוריה.

איראן מפקחת על לוחמים "מתנדבים" שגויסו מקרב האזרחים כמו גם מהקהילות השיעיות במדינות השכנות אפגניסטן ופקיסטן. משפחות החללים מקבלות אזרחות איראנית בהתאם לחוק שעבר בחודש מאי האחרון. איראן לא שולחת באופן רשמי חיילים להילחם במדינות אחרות, אבל לפי גורם אמריקני, אלפי הלוחמים שנשלחים משטחה להילחם במורדים בסוריה עושים זאת בתיאום מלא עם רוסיה והמשטר הסורי.

טהרן מכנה את הלוחמים "מגני המקדשים", כלומר המקומות הקדושים לשיעים בעיראק ובסוריה שהותקפו על ידי קיצונים סוניים במהלך הכיבוש של המדינה האסלאמית. בקרבות בסוריה נהרגו גם אלפי לוחמים של ארגון הטרור השיעי חיזבאללה שנאבקים לצדם של האיראנים והסורים נגד המורדים הסונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר