הבחירות לרבנות הראשית

הראשון לציון סיפר: אבא התייסר, אבל שמח שרצונו התקיים

"אבי זצ"ל שמח בשמים שדרכו בהלכה נמשכת" • בפגישה עם הרב עידו ובר-ארליך, מגדולי מזכי הרבים, סיפר הראשל"צ הגר"י יוסף על מאחורי הקלעים של הבחירות לרבנות הראשית (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הראשון לציון בפגישה עם הרב ובר (באדיבות המצלם)

במהלך פגישה שנערכה אתמול (שני) בלשכתו, הפתיע הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף כאשר גולל זיכרונות מהתקופה הסוערת לבחירות שנערכו לרבנות הראשית לישראל. כזכור, הבחירות נערכו בשנת תשע"ג, בתקופה האחרונה לחיי אביו, מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

"בתקופה האחרונה לחייו, מרן האבא זצ"ל סבל מייסורים נוראים", אמר הגר"י יוסף, "אלה היו ייסורי גוף ונפש שהיה לנו קשה לראותם. אבל אי אפשר לשכוח את השמחה שהייתה למרן זצ"ל כאשר התברר לו שניצחנו ב"ה. זה לא היה ניצחון פוליטי; אבא שמח על כך שדרכו ההלכתית תימשך, ושמפעל חייו, להנחיל את פסיקת ההלכה לאורו של מרן ה'בית יוסף' - לא ייפסק חלילה. זאת הייתה נחמתו בעוניו".

את הדברים אמר הראשון לציון כאשר בלשכתו ביקר הרה"ג הרב עידו ובר-ארליך, מחבר העלון 'שמעו ותחי נפשכם' ומחשובי מזכי הרבים, שנודע בשיעוריו ובשיחותיו. הרב ובר מוכר לגולשי 'כיכר השבת' ממדורו השבועי על פרשת השבוע ומדור 'הסגולה היומית'. בפגישה השתתף בנו של הרב, סגן עורך 'משפחה' העיתונאי אריה ארליך.

תמליל הפגישה הגיע לידי 'כיכר השבת'.

הראשון לציון גילה כי "לא היה תקדים לכך שרב ראשי נבחר להמשיך את אביו בחייו בתפקיד הרב הראשי לישראל. זכיתי להיות הרב הראשי הראשון שנבחר בחיי אביו, שכיהן אף הוא כראשון לציון. ואנחנו יודעים שמרן האבא זצ"ל נסתלק לישיבה של מעלה מתוך שביעות רצון על שמפעלו ההלכתי הכביר יימשך".

הגר"י יוסף סיפר לאורחו: "מעולם לא זזתי מפסקיו של מרן האבא זצ"ל - אפילו כמלוא הנימה. בתקופת הבחירות לרבנות הראשית, היו רבנים מסוימים שהתנו את תמיכתם בכך שאפסוק פסיקה מסוימת המנוגדת לפסיקתו של ה'בית יוסף'. אמרתי להם: 'לא יקום ולא יהיה'. הם הלכו לאבי, וחשבו להשיג את תמיכתו - אלא שגם אבי התנגד. מההלכה אסור לזוז - יהיה המחיר אשר יהיה. אבל התקיים בו 'רצון יראיו יעשה', ולמרות הקשיים, רצונו הטהור התקיים ב"ה. אנחנו כאן כדי להמשיך את דרכו".

במהלך הפגישה שיבח הראשון לציון את מפעליו של הרב עידו ובר-ארליך, בשיעורים שהוא מוסר, בעצותיו ובחיבוריו התורניים. "אני עוקב אחר הפעילות שלכם, ואני יודע שגם מרן האבא זצ"ל הוקיר את מעשיכם עד מאוד", שיבח הגר"י יוסף.

בסיומה של הפגישה העניק הרב עידו ובר לראשל"צ את הספר 'ירים משה' - שבו מכונסים דברי התורה של מורו ורבו, זקן המשפיעים הגאון החסיד רבי משה ובר זצ"ל, שהיה לו כאב רוחני. הספר יצא לאור לאחרונה במהדורה מחודשת ומשובבת עין, בתוספת פרקי ביוגרפיה מאלפים שכתבו הרב ובר-ארליך ובנו.

הרב ובר-ארליך אף נפגש עם הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, בלשכתו שבבית הרבנות הראשית, והעניק לגר"ד לאו את הספר שחיבר מורו ורבו. במשך שעה ארוכה דנו הרב הראשי ואורחו בסוגיות ציבוריות העומדות על הפרק ובשאלות העולות בתחום הפצת התורה בקרב חוגים נרחבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר