סערת הרישום האזורי באלעד

הגרמ"ה הירש למנהלי הסמינרים: 'לפעול בצורה מחושבת'

פסיקת בית המשפט המחייבת רישום אזורי לסמינרים באלעד, מעוררת סערה. בעוד ראש העיר פרוש במצוקה בשל הפסיקה, נועדו מנהלי הסמינרים עם הגרמ"ה הירש וקיבלו את הנחיותיו (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי משה הלל הירש (צילום: בעריש פילמר)

פרסום ראשון: פסיקת בית המשפט המחוזי לפיה יש לקיים רישום אזורי בהרשמה ללימודים בסמינרים בעיר אלעד לקראת שנת הלימודים הקרובה, הכניסה לסחרחורת ולטלטלה רצינית את העיר אלעד, כמו גם את מנהלי הסמינרים החרדיים מכל רחבי הארץ, החוששים לעצמאות החינוך החרדי שכן רישום אזורי נאסר על ידי גדולי ישראל.

מי שניצב בעיקר מול הבעיה באופן מיידי הוא ראש עיריית אלעד ישראל פרוש שכן מדובר בהחלטה ממשית לגבי הימים הקרובים האם הוא מבצע את פסק בעת המשפט ואם כן באיזו דרך.

פרוש אף צריך לתת הסבר מניח את הדעת לכך שהיה זה שהצהיר במהלך הדיון המשפטי לפני שנתיים שהוא מוכן לרישום אזורי מה שגרר את המצב העכשווי.

נכון אמנם שלו היה יודע שמתווה עליו הסכים לפני שנתיים במצוקה רגעית כשחשב שגלגול המתווה האזורי לשנים הבאות יהרוג את המתווה הקבוע - היה מעדיף לשתוק בבית המשפט, אולם את הנעשה אין להשיב וכעת הוא זה שניצב מול המשבר הקיים.

אלא שבמקביל נמצאים בצרה לא פחותה גם מנהלי הסמינרים מכל רחבי הארץ החוששים כי מדובר יהיה בתקדים מסוכן של התערבות בעצמאות החינוך החרדי וכי בעתיד (אולי כבר הקרוב - באם ייכנע פרוש באלעד) תגיע הסוגיה הנפיצה לפיתחם.

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש (צילום: יעקב כהן)

מצדה השני של המשוואה, דווקא פרוש יכול לפתור את התסבוכת העכשווית באופן מיידי על ידי פתרונות יצירתיים של קיום החלטת בית המשפט למעשה תוך פרסום מודעה גרידא אולם להבהיר בצורה מסויימת (על ידי פרסום מכתבי הרבנים למשל) כי הכל נעשה רק בשל ההכרח וסוג של כפייה וכי המחויבות שלו ושל העירייה הינה אך ורק לגדולי ישראל.

אלא שפרוש רואה את תמיכתם של הרבנים, הפוליטיקאים והעסקנים מקיר לקיר ומעדיף "לגלגל" את ההחלטה לגדולי ישראל שיקראו לו ויכריעו כיצד עליו לפעול.

במקביל, גם מנהלי הסמינרים שאמנם לא נמצאים בפני נקודת החלטה מעשית כרגע, אולם כאמור חוששים מהעתיד, צריכים לקבל הכרעה כיצד לנהוג, וזו אכן הסיבה להתייעצות החירום אמש (שני) במעונו של הגאון רבי משה הלל הירש כשבמהמשך צפויים לקבל את הכרעתו של הגאון רבי גרשון אדלשטיין ראש ישיבת פוניבז', כשהכל נעשה בגיבוי מוחלט ממרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי זאת בשל נפיצות הסוגיה.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הפגישה בה השתתפו 12 מנהלי סמינרים מובילים, דן עימם הגרמ"ה הירש על כל הצדדים בפן המשפטי והמעשי.

הגרמ"ה הירש ציין בפני מנהלי הסימנרים שבעבר, כשהיה כזו פרשה בה היו מעורבים המערכת המשפטית ומשרד החינוך, הוא קיבל הוראה ממרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן "שלא לרקוד לפי החליל של האויב אלא לפעול בצורה מחושבת".

בנוסף אמר להם הגרמ"ה שכיום לא לעשות שום צעד בנושא לפני שמקבלים את הכרעת הגרי"ג אידלשטיין. ההערכה הינה שהמנהלים ייכנסו בקרוב אל הגרי"ג כדי לדון עמו בנושא.

ל"כיכר השבת" נודע כי ייתכן וביממה הקרובה אף יגיע הגאון רבי משה הלל הירש אל מעונו של ראש ישיבת פוניבז' על מנת לדון יחד בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר