כל חברי הסנאט קוראים לממשל לפעול נגד האנטישמיות

ביממה האחרונה פונו שני מוסדות יהודיים בארה"ב בגלל איומים על פצצות שהוטמנו במבנים. הסנטורים מתגייסים ומבקשים מהממשלה להגביר את האבטחה (בעולם)

רכב שהושחת בארה"ב על ידי אנטישמים (צילום: מתוך טוויטר )

מוסדות יהודים בארצות הברית ממשיכים לקבל איומים מגורמים אנטישמיים. שני מרכזים קהילתיים קיבלו היום איומים באמצעות הטלפון ובאמצעות הדואר האלקטרוני. האיומים הביאו לכך שהמרכזים פונו מיושביהם עד שהמשטרה בדקה ומצאה כי לא הוטמן מטען חבלה או כל דבר אחר העשוי לפגוע ביהודים במקום.

המרכז הקהילתי ברוצ'סטר שבמדינת ניו יורק קיבל הודעה בדואר האלקטרוני בה נכתב כי הוטמנה פצצה בבניין הקהילה הודעות דומות התקבלו גם במרכז יהודי במילווקי ובבית ספר יהודי בדייוי, בנוסף הארגון היהודי הליגה נגד השמצה אוים אף הוא על ידי אנטישמים.

בעקבות רצף התקריות האנטישמיות הכוללות חילול בתי קברות יהודיים ואיומים על מוסדות יהודיים, כל חברי הסנאט האמריקני, 100 במספר, פנו בבקשה לתגבר את האבטחה סביב בתי כנסת, בתי ספר, מוסדות ומרכזים של קהילות יהודיות ברחבי ארה"ב.

"אלה מעשים פחדנים השואפים ליצור אווירה של פחד ולשבש את התוכניות והשירותים החשובים המוצעים על ידי מרכזים קהילתיים יהודיים לכולם במקומות בהם משרתים, כולל בארצות הברית", כתבו הסנטורים במכתב ששוגר לממשל, "אנו חוששים שמספר התקריות עולה, וכישלון באיתור והפעלת הרתעה נגד אותם איומים, מציב בסיכון חפים מפשע".

חואן תומפסון, איים על מוסדות יהודים (צילום: מתוך טוויטר)

כזכור, בשבוע שעבר עצרה המשטרה האמריקאית את חואן תומפסון, עיתונאי-עבר החשוד כי איים טלפונית על מוסדות יהודיים.

בימים אלה נמשכים החקירות על האיומים על המוסדות היהודיים ולדברי המשטרה הפדרלית היא חוקרת יותר ממאה מקרים, יוזכר כי בחודש האחרון חוללו ארבעה בתי קברות יהודים, בכל בתי העלמין חוללו מאות מצבות הן הופלו על הרצפה ועל חלקם רוססו כתובות נאצה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר