כך אתם צורכים 30 כפיות סוכר ביום בלי לשים לב

המשקאות "הקלים" שאנחנו כל כך אוהבים לחטוף לפחות פעם ביום - במקרה הטוב - הם מקור בטוח לצריכה יומית מוגזמת של סוכר. כמה מוגזמת? הנה הנתונים (בריאות, שיווקי)

סודה: משקה אנרגטי מהנה עם אפס אחוזי סוכר (צילום: shutterstock)

בשנים האחרונות גברה המודעות למזון הבריא והפחתת כמות הסוכרים במאכל ובמשקה. על פי הנתונים שפרסם משרד הבריאות במשקה מתוק ומוגז ישנן כ-30 כפיות סוכר, דבר המהווה סיכון לתחלואת סכרת, השמנת יתר, כבד שומני ומחלות לב עוד על פי נתוני משרד הבריאות, 43 אחוז מהסוכר שצורכים מקורו בשתייה מתוקה.

אחד המשקאות שזוכים לפופולאריות רבה בתקופתנו הוא מי סודה. סודה הם מים שהמיסו בהם פחמן דו חמצני (CO2) בלחץ גבוה ומהווה משקה מהנה ואנרגטי עם נופך של בריאות וזאת עם אפס אחוז סוכר.

בניגוד לתדמיתה בעבר כשסודה נתפסה כמשקה האופייני לאנשים מבוגרים, משעמם ומיושן כיום ישנה עלייה בפופולאריות המשקה בעקבות מגמת הבריאות. מחקר של חברת נילסן מראה כי המכירות בקטגוריית הסודה עלו בכמעט 10% בין 2013 ל-2015.

ממחקר שערכנו גילינו כי לצרכני סודה חשובה עוצמת הגיזוז. על הקריטריון הזה עונה בצורה מושלמת סודה טמפו, שגם מכילה, בניגוד למתחרותיה – אך ורק מים ופחמן דו-חמצני. זו כנראה הסיבה שנבחרה עפ"י סקר TNS במרץ 2016 כסודה בעלת עוצמת הגיזוז הגבוהה ביותר. שכן ככל שיש פחות רכיבים צידיים כמו סודה לשתייה, חומצה ציטרית ומלח שולחן – יש יותר מקום לפחמן הדו-חמצני, מה שהופך את הגיזוז בסודה לחזק ואת המשקה למרווה יותר.

ממחקרים שבוצעו עולה כי גם גברים וגם נשים אוהבים לשתות סודה כאשר הגברים מעדיפים גיזוז גבוה יותר ואילו נשים מעדיפות גיזוז עדין יותר.

בניגוד למשקאות ממותקים, הסודה של טמפו עומדת בכלל הזהב של התקינות הבריאותית העכשווית: כמה שפחות רכיבים באותיות הקטנות שעל התווית.

עם זאת מציעה טמפו גם סודה בטעמים לאלו שרוצים לגוון. סודה טמפו בנגיעות טעם: פירות יער, אננס ולימון ליים - ללא תוספת סוכר, ללא ממתיקים ובאפס קלוריות. בכשרות המהודרת של בד"ץ העדה החרדית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר