סוף למאבקים בירושלים?

ראשי המפלגות החרדיות: אין גידול בחילולי השבת בבירה

חברי "ועדת השבת" שבדקו את הטענות לפרצות בסטטוס קוו בירושלים, טוענים לאחר בדיקה שערכו כי "הטענות לא הוכחו". להיפך, הם טוענים: "החלה אכיפה של חוקי העזר בעניין המסחר" (חדשות)

ישראל כהן וישי כהן | כיכר השבת |
צוות השבת (צילום: באדיבות המצלם)

לאחר תקופה של הצהרות חריפות, פורום השרים החרדים, ראשי הסיעות וראש העיר ירושלים ניר ברקת פרסמו הערב (שלישי) סיום ביניים, ממנו עולה כי בניגוד לקולות הצורמים שנשמעו לאחרונה, לא חל באמת שינוי משמעותי בסטטוס-קוו בירושלים.

הצוות עדכן כי נפגש עם כ-14 גורמים שונים שבקשו להופיע בפניו ולהציג את עמדתם בסוגיות שבהם נדרש הצוות לעסוק. חברי הצוות העלו בבדיקתם כי "התמונה העובדתית המצטיירת היא שהטענות בדבר פירצה גדולה של הסטטוס קוו לא הוכחו".

הצוות מסכים כי "קיימים נושאים שונים שבהם הבדיקה טרם נסתיימה, אך נראה כי השינויים והיקף הפיעלות המסחרית בשבת גם אם קיימים אינם גדולים. כן הגיע הצוות למסקנה כי בשנה וחצי האחרונות החלה אכיפה של חוקי העזר בעניין המסחר לאחר שנים רבות שבהן לא נעשתה פעילות אכיפה רצינית ובדעת הצוות לבדוק אם וכיצד ניתן לזרז ולשפר את תהליכי האכיפה".

מכתב חברי צוות השבת

"באשר לפעילות המרכזים הקהילתיים", קובע הצוות, "נראה כי כמעט בכל המרכזים הקהילתיים לא חל שינוי משמעותי בהיקף הפעילות הכרוכה בחילול שבת. הבדיקה לגבי המקרים החריגים תימשך".

"הצוות סבור כי ניתן להוביל מהלך של ניסיון להשגת הסכמות לגבי אופיין של פעולות שונות וכי לשם כך נדרש זמן מה נוסף לאפשר לצוות למצות מהלך שכזה. הצוות הודיע כי בכוונתו להעביר דו"ח ביניים בכתב תוך ימים ספורים".

גורם בכיר בסיעת יהדות התורה בירושלים אמר ל"כיכר השבת" בתגובה למסקנות הצוות כי מדובר ב"ניצחון השפיות", כהגדרתו. "מספר חברי מועצה החליטו מסיבות אישיות להוביל קו לא ברור של הפצת מידע מוטעה ולא נכון ולצייר מגמה של חילולי שבת המוניים, רוב חברי הסיעות החרדיות לא היו שותפים לקו זה וביקשו אסמכתאות ברורות למידע אותו הם הפיצו. זה יום הדין לחברי המועצה ויצמן ופינדרוס שגררו את היהדות החרדית בעיר להרפתקה ללא מוצא תוך הטעיית גדולי ישראל וביניהם האדמו"ר מגור שליט"א".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר