שכחת ילדים ברכב

מקלב מאשים את משרד התחבורה • צפו

בדיון בוועדה לזכויות הילד על שכחת ילדים ברכב, תקף ח"כ אורי מקלב את משרד התחבורה בשל ההחלטה שלא לתקן תקנה שתחייב להתקין אמצעי טכנולוגי להתרעה (תחבורה)

(צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונה: יונתן זינדל - פלאש 90)

בדיון מיוחד בוועדה לזכויות הילד על טרגדיית שכחת ילדים ברכב, תקף ח"כ אורי מקלב את משרד התחבורה בשל ההחלטה שלא לתקן תקנה אשר תחייב להתקין אמצעי טכנולוגי להתרעת שכחת ילדים ברכב פרטי.

במהלך הדיון הסוער בוועדה, נימק משרד התחבורה כי יצרנים מסרבים להעמיד מוצרים שעומדים בתקינה מחשש שאחריות לאסון תוטל עליהם. נציגת משרד התחבורה הציגה את הדברים ונתקלה בעמדה חריפה מצדו של ח"כ אורי מקלב.

"משרד התחבורה הוא לא המחנך של ההורים", אמר ח"כ מקלב והוסיף, "אל תשאלו למה ההורים לא קונים אמצעים, תעשו. אתם שוב בורחים מאחריות. 10 ילדים נהרגים כל שנה מנסיעה לאחור של רכבים כי סירבתם לתקן תקנה של חיישנים מתאימים. אני לא חושב שיש עוד נושא שדנו בו כל כך הרבה, יש אבזרים שונים, גם כאלה שיכולים לעמוד בתקן. יש 1001 תירוצים אבל האחריות אצלכם במשרד התחבורה".

"האחריות היא על משרד התחבורה אשר מעכב את התקנת מערכות טכנולוגיות מתקדמות ברכבים, אנחנו מגעים שוב ושוב לדיונים הללו, עבר קיץ, עבר חורף ועדיין אין התקדמות", הוסיף מקלב.

יצוין כי מפתחים ויצרנים נמנעים מלהגיש מערכות התרעה לאישור מכון התקנים כיון שעדיין לא ברור על מי תוטל האחריות במקרה שהמערכת לא תפעל וחלילה יקרה מקרה טראגי של מות ילד, וכן העלות הגבוהה של אישור המערכות במכון התקנים, כאשר עדיין לא ברור כלל אם המדינה תחייב התקנת מערכות כאלה.

ח"כ מקלב הדגיש כי בעבר הודיע משרד התחבורה שיוציא "קול קורא בו ידגיש את כוונתו לחייב התקנת מערכות התרעה ברכבים פרטיים ויקרא ליצרנים ומפתחים להגיש מערכות מטעמם לאישור מכון התקנים - אך דבר זה טרם קרה.

בעקבות הדברים סוכם בין הצדדים כי הקול הקורא של משרד התחבורה ליצרנים לפתח תקינה לאמצעי התרעה של שכחת ילדים בכיסא ילדים ברכב ייצא בתוך שבוע ויפורסם באופן בולט, בנוסף סוכם כי תיבחן הגמשת התקינה הקיימת בנושא, שייתכן ששינויה יכניס מוצרים קיימים לגדרי התקינה.

במהלך הדיון התפתח ויכוח בין נציגי הגננות לחברי הכנסת סביב האחריות הגננות לנושא זה, חברי הכנסת דרשו לקבוע תקנות אשר מחיבות את הגננות לוודא מול הורי הילדים במידה והילד לא הגיע לגן או למעון, נציגי הגננות סירבו בתוקף לתקנות אלו מחשש שתוטל עליהן אחריות פלילית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר