סיבה לדאגה

שגרירת ישראל בירדן: המצב שם מעורער

אם לקחת את דבריה של שגרירת ישראל בירדן כפשוטם, יש למדינת ישראל סיבה אמיתית לדאגה, לאור הערכתה הפסימית את מצבה של הממלכה ממזרח המשתפת פעולה עם ישראל (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כוחות ביטחון ירדנים (צילום: Richard Sevcik / Shutterstock)

בתדריך שהעניקה לפני כמה חודשים שגרירת ישראל בירדן לרמטכ"ל איזנקוט, נאמר על ידה כי מצבה של הממלכה ההאשמית מעורער וכי היא מודאגת מאוד מכך. כך מתפרסם היום (רביעי) בעיתון 'הארץ'.

דבריה של השגרירה, ענת שלאין, באו על רקע דיון שקיים הרמטכ"ל בחודש אוקטובר האחרון לגבי השלכות משבר הפליטים מסוריה, שרבים מהם מצאו מקלט בירדן. לפי פקיד ישראלי בכיר שביקש בדבריו ל'הארץ' לשמור על עילום שם, רא"ל איזנקוט רצה להתרשם מנקודת מבטה של השגרירה בירדן, שמבחינת ישראל היא מדינה בעלת חשיבות אסטרטגית וביטחונית.

כמו כן, כמה שבועות אחרי תדריך זה התבטא הרמטכ"ל בדיון סגור, כי הוא מוטרד מהדברים ששמע מהשגרירה. "ככל שיתעורר צורך, ישראל צריכה לתת כתף לידידתה ממזרח", הוא אמר.

כידוע, ישראל וירדן מקיימות ביניהם מערכת יחסים ענפה, בעיקר מתחת לרדאר התקשורתי, ולישראל חשובה היציבות בירדן עד כדי כך שלדברי פקיד ישראלי, עודדו בכירים בישראל את הממשל בארה"ב להעניק לירדן סיוע ביטחוני וכלכלי.

החשיבות שמייחסת ישראל ליחסיה עם הממלכה ההאשמית השלטת בירדן, נעוצה כמובן קודם כל באינטרסים הביטחוניים הישראלים - בעיקר בשל העובדה כי הגבול בין המדינות הוא הארוך ביותר. הנתונים המורים על כך כי זהו גם הגבול השקט ביותר של ישראל, מוכיחים כי עד כה שיתוף הפעולה בין המדינות מוכיח את עצמו.

במשרד החוץ סירבו להתייחס לידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר