אנטישמיות גלויה

דמות ה"יהודון" חוזרת לפרסומים הרשמיים של ליטא

"לא הייתי רוצה לגדל היום ילד יהודי בליטא. שומעים שם משפטים כמו 'בוא ניקח מקל ונרביץ ליהודי'", מסבירה עולה מליטא לאור פרסומים אנטישמיים באחת העיירות (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בהזמנה לפסטיבל מקומי, דמות יהודי עם כל הסטריאוטיפים האנטישמיים (צילום: מתוך פייסבוק)

זעם בעיר נאיסיאי בליטא בעקבות הזמנה רשמית לחגיגות העירוניות, בה פרסם כרזה אנטישמית. החג המקומי כולל את יציאת האזרחים לרחובות כדי לחגוג את סיום החורף, ובהזמנה של העירייה לפסטיבל, הוצגו השנה דמויות של "יהודונים", כמטיב המסורת האנטישמית.

לדברי ראש הקהילה היהודית בעיר נאיסיאי, פאינה קוקליאנסי, "האנטישמיות היא לא תופעה חולפת. אפשר למצוא אותה בתקשורת היומיומית. בהזמנה הזו לחגיגות, השתמש יו"ר ועדת התרבות העירונית בתעמולה פאשיסטית מ-1939 (שנת פרוץ השואה)".

שגריר ישראל בליטא, אמיר מימון, מוסיף: "אנו נעים לאט קדימה כדי להוציא את התרבות היהודית מהחשיכה אבל יש לפנינו דרך ארוכה. כרגע היהודים בליטא מוזכרים בדרך אחרת – במסכות גרוטסקיות בחגיגות ה'שרובטיד'".

שלט אנטישמי מובהק בליטא (צילום: מתוך פייסבוק)

ויקי לייב, שעלתה מליטא לישראל, הסבירה לחדשות 2: "יש חג כזה בכל אירופה. הם כאילו מגרשים את החורף. אבל בליטא יש כל מיני דמויות - מכשפים, צוענים, השטן וגם את היהודונים. הם מוצגים שם עם כל הסטריאוטיפים, באופן אנטישמי ומעליב מאוד".

"פעם זה לא היה ככה", היא מוסיפה. "לא הייתי רוצה לגדל היום ילד יהודי בליטא, לא הייתי יכולה להסביר לו מה קורה מסביב. שומעים שם משפטים כמו 'בוא ניקח מקל ונרביץ ליהודי'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר