מקרה שני תוך שבוע: ילדה שאפה פקק פלסטיק של עיפרון

תוך שבוע ילד בן 12 הובהל לניתוח חירום להוצאת פקק של עט ששאף לריאתו וילדה כבת 10 הגיעה לחדר מיון לאחר ששאפה פקק של עיפרון והייתה בסיכון לנזק קבוע בריאה (בריאות, בארץ)

שאיפה מסוכנת של גוף זר (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

ילדה כבת 10, תושבת אשדוד, הגיעה השבוע לחדר מיון ילדים בבית החולים קפלן מקבוצת הכללית לאחר שיעול טורדני וממצא בצילום שהעלו חשד להימצאות פקק פלסטיק של עיפרון מכני בריאה. זהו מקרה שני השבוע לאחר שבבית החולים שניידר הוצא לפני מספר ימים פקק עט מריאתו של ילד בן 12.

פעולה מהירה בהרדמה מלאה של הצוות הרפואי בניהולו של מומחה הריאות, ד"ר אביגדור חברוני, ומומחה אף אוזן גרון, ד"ר יצחק פוריה, הצליחה להביא לשליפתו של הגוף הזר במלואו ומניעת סיבוכים בהמשך. הילדה אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים ליממה אחת ולאחר מכן הועברה לאשפוז במחלקת הילדים.

הילדה סיפרה שמספר ימים לפני שהגיעה לקפלן תוך כדי כתיבה בעיפרון מכני ושליפת הפקק היא החלה להשתעל ומתוך הרגל כיסתה את פיה עם היד האוחזת במכסה הפלסטיק השקוף של העיפרון ואז שאפה בטעות את הפקק. "לא הייתי בטוחה שהפקק נשאף לתוך קנה הנשימה והשתעלתי כדי לירוק אותו" היא מתארת, "היום, אחרי שהרופאים בקפלן שלפו בהצלחה את הפקק ובעצם הצילו אותי, אני פונה לילדים שיחזירו את הפקק למקום מיד אחרי השימוש במחק".

מיד עם הגעתה של הילדה לחדר המיון בקפלן אובחן שיעול טורדני וירידה בכניסת אויר שהעלה חשד גבוה לשאיפת גוף זר. ד"ר אביגדור חברוני אמר כי בצילום הריאות נראתה הדלקת ריאות מימין ויחד עם התיאור בפיה של הילדה, עלה החשד כי מדובר בשאיפת גוף זר שעלול לגרום נזק קבוע לריאה.

הילדה הועברה לחדר הניתוח לצורך ברונכוסקופיה בהרדמה מלאה בה הודגם הגוף הזר בסמפון הימני הראשי.

הכיסוי נשלף בפעולה אנדוסקופית עדינה בהצלחה בסיוע מומחה בהרדמה, ד"ר אלכסנדר דוחן, ואחות היחידה לאשפוז יום כירורגי, נעמה כברה. "השליפה בוצעה באמצעות מלקחיים שנועדו לשלוף גופים זרים באופן בטוח" הוא מתאר.

הוריה של הילדה ביקשו להודות לצוות הרופאים בקפלן שטיפל במסירות ובמקצועיות בבתם. "רק כשהרופאים הסבירו לנו את ההשלכות של שאיפת גוף זר לתוך הריאה, הבנו עד כמה היינו ברי מזל" אמרה האם, "אני מודה מכל הלב לרופאים המעולים שטיפלו בילדה שלי והצילו אותה. הם גם הסבירו כל העת על המצב והרגיעו אותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר