מדריך מצולם

התאורה, הספונטניות: איך לצלם נכון ילדים מחופשים

וילדים באופן כללי. הצלמת דבורה פריימן עם מדריך טיפים שימושי שחובה לשנן לפני שאתם מכוונים את המצלמה - אוקיי, את הסמארטפון - לתחפושות שהשקעתם בהן כל כך ולילדים שבתוכן (מדריך, צילום)

דבורה פריימן | כיכר השבת |
לצלם נכון ילדים מחופשים (צילום: דבורה פריימן)

מי לא משקיע בתחפושת? (טוב..אני), אבל עדיין רצתי לחנות לדאוג לתחפושות ואיפור. אי אפשר לשמוע את הילדים מתרגשים ולא להידבק קצת מההתרגשות המקורית של החג. ואחרי שהילדים כבר נכנסו לתחפושת, מאמינים מכל הלב שהם נסיכה מהאגדות וכבאי אמיץ, למה שלא תשקיעו עוד קצת ותארגנו להם תמונות מופת שתוכלו לשלוח בגאווה גדולה לכולם?

כצלמת המתמחה בעיקר בצילומי ילדים, הנה 7 טיפים חשובים לצילום נכון של ילדים מחופשים - וילדים בכלל:

1. דבר ראשון, תרגעו. זה ילדים, מותר להם להתפרצף, לברוח ולא לרצות להצטלם. תזרמו איתם, אל תתעקשו על תנוחות ובעיקר - היו סבלניים.

2. התאורה צריכה להיות אחידה, לפחות על הפנים. צלמו בצל או במקום בו השמש או כל מקור אור אחר מגיע מהצד ולא מאיר ישירות עליהם.

3. ילדים מצלמים בגובה העיניים שלהם. שבו בנחת מולם, החזיקו את היד יציבה וצלמו בנדיבות - לעולם אין לדעת מה יקרה בשנייה הבאה.

4. ילדים (וגם מבוגרים) יוצאים הכי יפה בחוץ. לא חייבים מרחבים, אפשר להסתפק בשטח קטן, העיקר שיהיה באוויר הפתוח. גם אם אתם גרים בבני ברק, נסו למצוא פינה ירוקה (צפרדע אשפה לא נחשבת).

5. אם בכל זאת בחרתם (או נאלצתם) לצלם בבית, דאגו לכמה שיותר תאורה ורקע נקי ולא מבולגן. הרחיקו את הילדים מהקיר, כך הוא ייטשטש ברקע והפוקוס ישאר על הטף.

באופן כללי, בחרו ״תפאורה״ שמתאימה לתחפושת, לפחות ברמז, כך שהיא תשלים אותה.

6. תבטיחו להם משהו טעים כדי לעודד אותם - להיות דוגמנים זה לא קל. אגב, את ״המשהו הטעים״ להבטיח, לא לתת - תמונה עם ביסקוויט הרבה פחות מוצלחת.

7. והטיפ שתמיד עובד: כשאני מצלמת ילדים, אני מספרת להם סיפור תוך כדי ושואלת שאלות שהתשובה שלהם תמיד מנוקדת בחיריק - איכשהו זה הופך לחיוך מתוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר