מאגר מידע של 1.34 מיליארד כתובות נפרץ

חברה שאספה מידע רב הכולל 1.34 מיליארד כתובות מייל, כתובות פיזיות ומידע נוסף נמצא כמעט זמין עבור האקרים בשל אבטחה כושלת שננקטה לשמירה על המידע (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ספאם זה מציק, אך מתברר שהנזק יכול להיות גדול הרבה יותר כשכל המידע שלכם פרוץ ופתוח לכל האקר. חוקר אבטחת המידע כריס ויקרי מ-MacKeeper חשף כי הוא גילה מאגר מידע עצום של ארגון בשם River City Media, העוסק בשיווק באמצעות ספאם לתיבות דואר אלקטרוני.

על פי הדיווח, מאגר המידע מכיל כתובות מייל של 1.34 מיליארד משתמשים - שבעצמן ככל הנראה נאספו ונאגרו בדרכים מפוקפקות. בנוסף לכתובות המייל, במאגר אפשר למצוא גם פרטים אישיים, כתובות IP ובמקרים מסוימים גם כתובות גיאוגרפיות מאומתות שסיפקו המשתמשים בהזדמנויות שונות. ויקרי מספר כי חלק מהמידע הזה הושג באמצעות שליחת ספאם בצורה של מיילים המבטיחים "בדיקת אשראי", "הזדמנויות תעסוקה וחינוך" וכמובן - הימורים מקוונים.

"עם פרצת אבטחה בסדר גודל כזה", מסביר ויקרי, "רוב הסיכויים שאתם או הקרובים לכם נחשפתם". לטענתו, את הקבצים המודלפים שאיתר הצליח לשייך לשירות המרקטינג המקוון, שאמנם מסווה את עצמו כעסק שיווקי לגיטימי, אבל בפועל אחראי לפרטיהם האישיים של למעלה ממיליארד משתמשים, ולא לוקח את זה בחשבון.

ויקרי מסביר שפרצת האבטחה היא תולדה של חברה שלא מבינה את רמות הזהירות והאבטחה שיש לנקוט עם פרטים של משתמשים. לטענתו, עובדי החברה לא דאגו לקונפיגורציה נכונה של מערכת הגיבוי, ולכן הוא הצליח לחשוף בקלות את הקבצים השונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר