סאגת הרישום לסמינרים באלעד

שתי מודעות, שתי הוראות: הפתרון למשבר 'רישום אזורי'

שורת התייעצויות נערכו אצל גדולי ישראל לפתרון המשבר. ל"כיכר השבת" נודע כי הפתרון המסתמן הינו שהעירייה תפרסם מודעה לרישום אזורי ומאידך יפורסם שוב מכתב גדולי הדור האוסר זאת (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש עיריית אלעד ישראל פרוש (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

התפתחות בסוגיית ה'רישום אזורי' בעיר אלעד • פרסום ראשון: פסיקת בית המשפט בתחילת השבוע המחייבת פרסום של עיריית אלעד והודעה על קיום רישום אזורי לסמינרים גרמה לטלטלה בעיר שכן רישום זה נאסר על ידי גדולי הדור.

בהנהלת העירייה מטכסים עיצה כיצד להתמודד עם הסוגיה הרגישה כאשר מחד יש לקיים את החלטת בית המשפט ומאידך כמובן שהם מחוייבים לעמוד על הוראתם של גדולי הדור ולשמור על עצמאות החינוך החרדי.

גם מנהלי הסמינרים התכנסו לדיון חירום, כפי שפורסם ב"כיכר השבת", מאחר והם חוששים כי מדובר בתקדים מסוכן שעלול להשפיע על ערים נוספות.

לאחר התייעצות אצל הגאון רבי משה הלל הירש, ראש ישיבת סלבודקא, הגיעו אתמול (רביעי) מנהלי הסמינרים אל מעונו של ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין על מנת לקבל את הכרעתו.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשעות הערב הגיעו המנהלים אל מעונו של מרן שר התורה הגאון רי חיים קנייבסקי ועידכנו אותו בכל פרטי ההתייעצות אצל הגר"ג אדלשטיין.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי אמש אף שוחח הרב וולף מנהל הסמינר עם יו''ר דגל התורה ח"כ משה גפני בשליחותו של הגר"ג אדלשטיין והשניים ליבנו את העניינים.

על פי המסתמן בשלב זה תינתן ככל הנראה ההוראה לעיריית אלעד לפרסם בימים הקרובים מודעת 'רישום אזורי' לסמינרים בכדי לצאת ידי חובת פסיקת בית המשפט.

ייתכן והמודעה תפורסם על ידי היועץ המשפטי או גורם אחר על מנת ולא לקשור את ראש העיר ישראל פרוש ישירות למהלך.

במקביל צפויים גדולי ישראל לחדש את קריאתם שאין לבצע רישום אזורי בשום צורה ואופן.

לדברי פרשנים משפטיים מדובר בפתרון יצירתי המאפשר לקיים את החלטת בית המשפט לצד שמירה על עקרונות החינוך ללא מתן התערבות אמיתית לגופים חיצוניים.

באופן זה, מחד, מקיימת העירייה את הפסיקה ויוצאת ידי חובתה כאשר בית המשפט מקבל את מה שדרש, ומאידך, האיסור לרישום אזורי מתקיים גם הוא במלואו, שכן לאור קריאה מחודשת של גדולי ישראל לא צפויות להגיע בנות להירשם מחדש לפי ה'אזורי', זאת משום שהוראת גדולי הדור חזקה עבורן מפסיקת בית המשפט.

לדברי גורמים עירוניים, גם ציבור ההורים אינו רוצה ברובו רישום אזורי שכן הדבר גורם לקשיים ולסירבול כך שההערכה שבסופו של דבר ההיענות למודעה תהיה נמוכה, אם בכלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר