הגאון רבי דוד לאו: "המוהל המדביק אינו מוסמך"

הרב הראשי לישראל דיבר על הנושא בכנס המוהלים ואמר כי המוהל שפורסם שהדביק נימולים במחלות - אינו מוהל מוסמך. כזכור שני תינוקות שנימולו על ידו הודבקו בהרפס (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: ארנון בוסאני)

הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו, התייחס אמש (רביעי), במהלך כנס המוהלים של הרבנות הראשית, לפרסום לפיו ישנו מוהל שהדביק במחלות ילדים נימולים בזמן המילה.

הרב הראשי ציין בפתח דבריו, כי "שוב אנחנו רואים כותרת על מוהל שפגע ושוב מוציאים שם רע על כל המוהלים. אבל רק דבר אחר היה חסר בכתבה, ואת זה חייבים להדגיש, אותו מוהל כלל אינו מוסמך בידי הרבנות הראשית והוא לא נמצא ברשימת המוהלים המורשים. המציאות היא שהמוהלים המוסמכים והמורשים הם אלו שברוך השם סייעתא דשמיא גדולה מלווה אותם ואין כמעט שום תקלה".

הרב לאו הוסיף כי אין מקצוע רפואי אחד שיש בו בסה"כ 0.003 אחוז סיבוכים, שרובם סיבוכים קלים. "אחוז כל כך נמוך של סיבוכים בידי מוהלים מוסמכים ברשימה המפורסמת בידי הוועדה. ולכן מכל הכותרת הגדולה צריכה לצאת קריאה חדה וברורה: לקחת אך ורק מוהלים ומסומכים, ומי שעושה השתדלות הקב"ה מסייע למי שעושה השתדלות. מי שעושה כהלכה לא מפסיד".

ברבנות הראשית ציינו, כי לשכת הבריאות המחוזית במשרד הבריאות ידעה על מצבו הבריאותי של המוהל ואף עמדה עמו בקשר.

כזכור, בשבוע שעבר דיווחה אחות אפידמיולוגית בבית החולים "מעייני הישועה" בבני־ברק למשרד הבריאות על שני תינוקות שלקו בפריחה אופיינית להדבקה בנגיף ההרפס. ואכן, בדיקת מעבדה אישרה כי אחד מהם נדבק וכתוצאה מכך לקה בדלקת מסוכנת בקרום המוח.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', בדיקת בית־החולים העלתה כי שני התינוקות נימולו על ידי אותו מוהל מה שמעלה את החשש כי התינוקות נדבקו ממנו. עוד התברר כי לפני כשנה וחצי, בעקבות חשש כי הדביק תינוקות בהרפס, הונחה אותו המוהל על ידי משרד הבריאות להפסיק את מנהג מציצת הדם ולעשות זאת באמצעות קשית או כלי עזר אחר. במקביל הוא התבקש להתייצב לבדיקות רפואיות כדי לברר אם הוא סובל מנגיף ההרפס.

לפי המידע שנמצא במשרד הבריאות לא התייצב המוהל לבדיקה. אנשי היחידה הארצית למניעת זיהומים במשרד הבריאות המליצו בפני ההנהלה לאסור עליו לחלוטין להמשיך ולבצע בריתות. המלצתם לא התקבלה, והמוהל התבקש לא לבצע מציצה ישירה של הדם עד שיגיע לבדיקה רפואית.

על פי החשש המוהל המשיך בעבודתו ללא הפרעה, ונראה כי הדביק כאמור בימים האחרונים שני תינוקות נוספים בנגיף המסוכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר