השיחה הראשונה

טראמפ הזמין את מחמוד עבאס לביקור בבית הלבן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחחו אמש בטלפון. "הנשיא הדגיש שהסכם שלום חייב להיות מושג באמצעות משא ומתן ישיר" (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחחו אמש (שישי) בטלפון. שיחתם של השניים עסקה בין השאר בנושא קידום עסקה בין ישראל והפלסטינים ואמונתו של הנשיא האמריקני שניתן להגיע לעסקה שכזאת, כך נמסר מהבית הלבן.

"הנשיא הדגיש את אמונתו האישית שאפשר להגיע לשלום ושהגיע הזמן לעשות עסקה. הנשיא ציין שעסקה כזאת לא רק תיתן לישראלים ולפלסטינים את השלום שמגיע להם, אלא שהוא יהדהד באופן חיובי ברחבי האזור והעולם" נמסר בהודעת הבית הלבן.

מדובר בשיחה הראשונה שמקיימים השניים מאז נכנס טראמפ לתפקידו: "הנשיא הדגיש שהסכם שלום חייב להיות מושג באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים, וארה"ב תעבוד באופן צמוד עם ההנהגה הפלסטינית והישראלית כדי להתקדם לקראת המטרה הזאת".

עוד נאמר בהודעת הבית הלבן כי "הנשיא ציין שארה"ב לא יכולה לכפות פתרון על הישראלים והפלסטינים, וגם שאף צד לא יכול לכפות הסכם על הצד האחר".

על פי הדיווחים, אבו מאזן אמר לטראמפ במהלך השיחה כי הוא מחויב לשלום כיעד אסטרטגי. קודם השיחה עם טראמפ, שוחח אבו מאזן עם מלך ירדן עבדאללה ועדכן אותו במהלכים האחרונים. מלך ירדן אמר לאבו מאזן כי ירדן תומכת בכל המאמצים להשקת משא ומתן רציני ואפקטיבי בין ישראל לפלסטינים בהתבסס על פתרון שתי המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר