משבר דיפלומטי חריף

הולנד אוסרת נחיתת בכיר מטורקיה, ארדואן זועם: "נאצים"

משבר דיפלומטי חריף וחסר תקדים בין הולנד וטורקיה, זאת בעקבות סירובה של הולנד לאפשר לשר טורקי לנחות ולנאום בעצרת פוליטית במדינה. ארדואן: "הם נאצים, הם פאשיסטים" (חדשות, עולם)

ארדואן (צילום: שאטרסטוק)

משבר חסר תקדים בין טורקיה והולנד: נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן תקף בסוף השבוע בחריפות את ממשלת הולנד וכינה את אנשיה "נאצים ופשיסטים", זאת בעקבות סירובה של הולנד לאפשר לשר החוץ של טורקיה לנחות במדינה לעצרת תמיכה בארדואן.

בהולנד זעמו, והגדירו את האמירה של ארדואן כ"מטורפת". ראש ממשלת הולנד מארק רוטה האשים כי ארדואן "חצה את הגבול" בדבריו נגד הולנד. יצויין, כי בעקבות האיסור על השר הטורקי לנחות במדינה, הודיעה פאטמה בטול סאיין קאיה, שרת המשפחה של טורקיה כי תגיע לעצרת התמיכה בשר - באמצעות מכונית.

הסיפור, שנמצא בכותרות כלי התקשורת המרכזיים בעולם בשעות אלו, נסוב סביב עצרת תמיכה בנשיא טורקיה ארדואן שתוכננה להתקיים בהולנד בחודש הבא. שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושאולו הודיע כי הוא מתכוון להשתתף בעצרת, ובהולנד הבהירו בתגובה כי ייאסרו לקיים את הנאום.

אלא, שחרף ההודעה ההולנדית, השר הטורקי הודיעה בשבת בבוקר כי בכוונתו להגיע למרות זאת לעצרת. בתגובה, הודיע הממשל בהולנד כי יאסור על טיסתו של השר לנחות. השר הטורקי אמר "אם הגעתי תיצור מתח, אז מה? איזה נזק זה יגרום להם? אני שר חוץ ואני יכול ללכת לאן שאני רוצה".,

ראש ממשלת הולנד התייחס לדברים ואמר כי הולנד וטורקיה יכולות להגיע להסכמות, אולם טורקיה לא מכבדת את חוקי המדינה הנוגעים לאספות פומביות. "יש בארצנו הולנדים רבים בעלי רקע טורקי, ואספות אלו יגרמו למתח בחברה ההולנדית. לכן כל מי שרוצה לארגן עצרת פומבית שכזו חייב לעמוד בחוקים כדי לשמור על ביטחון הציבור" אמר ראש ממשלת הולנד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר