רוצח 7 הנערות

הרוצח מנהריים שוחרר לאחר 20 שנה בכלא

הרוצח מנהריים, שרצח 7 נערות ישראליות שוחרר מכלאו בירדן לאחר שריצה עונש מאסר של 20 שנה. הוא התקבל בעירו שבצפון ירדן, אירביד, בחגיגות של שמחה (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דקמסה חוגג את שחרורו (צילום: מתוך אתר חדשות בירדן)

הרוצח מנהריים, אחמד דקמסה, שוחרר הלילה (ראשון) ממאסר אחרי שריצה 20 שנים בכלא בירדן. דקמסה רצח ב"אי השלום" שבע נערות ישראליות. תושבים בעיר מגוריו בצפון ירדן חגגו את שחרורו.

ב-13 במרס 1997 ירה דקמסה, שהיה אז חייל בן 26 בצבא ירדן, לעבר קבוצת תלמידות כיתות ז' ו-ח' מבית הספר הדתי אמי"ת מבית שמש שטיילו בגבול ישראל-ירדן. שבע נערות נרצחו בפיגוע: נירית כהן, סיוון פתיחי, יעלא מאירי, נטלי אלקלעי, קרן כהן, שירי בדייב ועדי מלכה הי"ד. שש נערות אחרות נפצעו מהירי.

בשבועיים האחרונים אישר דובר ממשלת ירדן, מוחמד אל-מומני, כי הרוצח דקמסה ישתחרר בתום ריצוי עונשו. ביום שני הקרוב יחלפו עשרים שנה בדיוק מאז ביצע דקמסה את הרצח.

דובר מטעם צבא ירדן, עאמר סרטאווי, אישר כי דקסמה שוחרר הלילה לאחר שסיים לרצות את עונשו. אשתו של הרוצח מנהריים אמרה לאחד מהעיתונים בירדן כי "השמחה שלי לא דומה לאף שמחה אחרת".

באחד מאתרי החדשות בירדן פורסמו תמונות שלו עם שחרורו. "אבי שוחרר והוא כעת איתנו", צוטט באותו אתר חדשות בנו של דקמסה, סיף. גורם "יודע דבר" ששוחח עם האתר טען כי בכוונה הוא שוחרר בשעות הלילה המאוחרות כדי למנוע חגיגות של אזרחים. עם זאת, הוא התקבל בשמחה רבה על ידי התושבים בעיר אירביד, מקום מגוריו ומקום מגוריה של משפחתו, בצפון ירדן.

יצוין, כי בשנים האחרונות עלתה סוגייתו של דקמסה מעת לעת, ואף בבית התחתון של הפרלמנט הירדני נאספו חתימות רבות של חברי פרלמנט כדי לשכנע את המלך, עבדאללה השני, להעניק לו חנינה. אך השלטונות בירדן התעקשו כי הוא ישוחרר רק עם תום ריצוי העונש.

כזכור, לאחר הרצח הגיע המלך הירדני, חוסיין, אביו של המלך הנוכחי, לנחם את המשפחות האבלות ולהביע את התנצלותו על המקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר