לקראת רצף יהודי?

רה"מ יסביר: "היישוב למפוני עמונה - לא התנחלות חדשה"

נתניהו יסביר לממשל טראמפ כי לא מדובר בהתנחלות חדשה - אלא ב"אחד תמורת אחד", כך מדווח בחדשות 2. בשמאל כבר חוששים: מיקום היישוב החדש - ניסיון לייצר רצף של ישובים יהודיים (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו עם טראמפ. בחודש שעבר (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

התחייבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים יישוב חדש עבור מפוני עמונה, הופכת לנפיצה לאור העובדה שמדובר בהתנחלות חדשה ראשונה שנבנית לאחר שנים של קיפאון בגדה המערבית - כך מדווח הערב (ראשון) בחדשות 2.

מחר צפוי להגיע לאזור ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של טראמפ לאזור, והוא צפוי לקיים שיחות בישראל וברשות הפלסטינית. על פי הדיווח, גרינבלט, יהודי דתי, צפוי לדון עם הצדדים על ההבנות בנוגע לבנייה בהתנחלויות וכן לנסות לקדם את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים.

בחדשות ערוץ 2 מדווחים כי "אחד הנושאים הבוערים והנפיצים בשיחות הללו הוא ההבטחה של נתניהו למפוני עמונה להקים עבורם יישוב חדש, התנחלות חדשה, אחרי שנים שלא הוקמה התנחלות חדשה בגדה המערבית".

עוד דווח כי "קו ההגנה וההסברה של נתניהו לבכירי ממשל טראמפ – אחרי שקיים שורה ארוכה של התייעצויות עם בכירי המתנחלים – היא שלא מדובר בהתנחלות חדשה אלא ביישוב שפונה ואנשיו מקימים יישוב חלופי, כלומר "אחד תמורת אחד"".

בחדשות 2 ציינו כי "הגרסה של נתניהו לא פותרת את הבעיה הכי גדולה סביב היישוב החדש – המיקום שלו. מפוני עמונה סירבו להרבה מאוד פתרונות, אך לבסוף הם בחרו מקום – מאחז "גאולת ציון", שפונה כבר כמה פעמים וממוקם ממזרח להתנחלות שילה". בדיווח צוטטו גורמים שטענו כי השטח שנבחר על ידי התושבים - מטרתו ליצור רצף התיישבותי יהודי לאורך כביש חוצה שומרון.

כזכור, במסיבת עיתונאים שקיימו בחודש שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא האמריקני דונלד טראמפ בבית הלבן, אמר טראמפ כי יקבל כל פתרון שיוסכם בין ישראל והפלסטינים - גם לא על בסיס הצעת שתי המדינות. "אני יכול לחיות עם מדינה אחת או שתי מדינות" אמר טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר