הפגישה וההכחשה

גורמים בסביבת נתניהו ל'כיכר': "לא מחוייב למתווה הכותל"

גורמים בסביבת נתניהו מכחישים בשיחה עם 'כיכר השבת' את הציטוטים שפורסמו בשמו ולפיהם הוא מחוייב ליישום מתווה הכותל: "הדברים הפוכים לגמרי". גם השר צחי הנגבי הכחיש את הדיווח (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתניהו. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מתווה הכותל: בסביבת ראש הממשלה מכחישים היום (שני) בשיחה עם "כיכר השבת" את הדיווח ב'הארץ' לפיו נתניהו אמר בפגישתו עם ההנהגה הרפורמית כי הוא תומך ביישום מתווה הכותל, ומבהירים כי בניגוד לציטוטים בהם נאמר כביכול בשם ראש הממשלה כי הוא מחוייב למתווה הכותל - הרי שהדברים שנאמרו הינם הפוכים לגמרי.

לדברי הגורמים: "נתניהו הדגיש כי הוא אינו מחויב למתווה הכותל הנוכחי, אך הבהיר מאידך כי יעשה מאמץ למצוא הסדר".

במקביל, השר צחי הנגבי שמונה להיות זה שינסה להשיג הסדר בסוגיית הכותל המערבי והסדרי התפילה, הכחיש מוקדם יותר את הדיווח ב"הארץ" לפיו ראש הממשלה אמר בפגישה עם הרפורמים כי הוא תומך במתווה הכותל.

בהודעת הנגבי נאמר כי "לפני מספר שבועות ראש הממשלה מינה אותי לנסות ולמצוא פתרון לסוגית הסדרי התפילה בכותל המערבי. כמי שהשתתף אתמול בכל הפגישה בין ראש הממשלה למנהיגי היהדות הרפורמית מארצות הברית, אני מבקש להכחיש את הפרסומים האחרונים אודות אמירותיו, כביכול, של ראש הממשלה". הנגבי הוסיף כי "אני מתכוון להיפגש עם הגורמים הרלוונטיים על מנת להגיע לפתרון הסוגיה".

כזכור, לפי הדיווח של ברק רביד ב"הארץ", ראש הממשלה נתניהו נועד אתמול עם הנהגת התנועה הרפורמית בארה"ב, בראשות רייק ג'ייקובס, ואמר להם כי הוא מחויב ליישום מתווה הכותל שאושר בממשלה.

לא רק זאת, נתניהו הוסיף ואמר - כך לפי הדיווח - כי הוא יעשה כל מאמץ כדי להגיע לפתרון מול המפלגות החרדיות שמתנגדות ליישומו של מתווה הכותל - ואף דורשות מנתניהו לבטל את המתווה הישן בממשלה, כפי שנחשף ב"כיכר השבת".

לפי הדיווח, ראש הממשלה המשיך להתרפס בפני הרפורמים ואמר להם כי הוא מתנגד להתבטאויות של חברי כנסת ושרים חרדים נגד הרפורמים ואמר להם כי בכל פעם שנשמעת התבטאות מתסיסה שכזו הוא מגנה אותה. "גם בעתיד אם יהיו התבטאויות כאלה אני אגנה אותן", אמר נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר